Checklist 04/01/2011 - Persediaan yang macam-macam


Salam peeps ,

Kurang 2 bulan untuk ke majlis saya. Waktu sekarang nie macam-macam ada dalam fikiran. Banyak nak buat banyak nak selesaikan. Alhamdulillah semua benda besar dah siap cuma misc. yang kecil2  yang tinggal.

Diet ???? Yes memang berdiet saya cuba sedaya upaya untuk turunkan berat sebanyak yang mungkin. Mungkin dah 2 bulan tak makan karbo but masih x berpuas hati lagi... Sebabnya saya sangat terlebih berat so ada turun tapi tak sampai standard yang saya nak. So nak tahu cara apa saya berdiet nanti lepas kahwin saya share sebab pas kahwin baru tahu program saya nie menjadi ker tidak.

Persiapan penjagaan badan saya dah mulakan. Scrub muka , badan dan sebagai nya saya dah start. Penjagaan muka?? Alhamdulillah muka saya kurang maslaah cumanya warna kulit yang tak sekata menjadi masalah besar untuk saya. Tapi lepas guna Safi Rania . alhamdulillah nampaknya ada kemajuan. Ini pun lepas di rekemenkan oleh make up artis meletop kat Penang . Jumie Samsudin. Saya suka baca blog dia sebab banyak sangat info dan tips yang kta masih affordable untuk ikut. Biasa la B2B out there semua sure tahu punya banyak ooooooooooo nak pakai duit nak kahwin nie...

Ok as my previous entry Groupon . Saya memang dah banyak berjimat dalam penjagan badan dan muka. Saya tinggal nak tadah muka dengan badan jer kat mereka ini. Appoitment pun dah buat. Hope everything goes well.

Persiapan pada waktu sekarang biasanya orang dah mula membeli atau memilih lingerie dan baju tidur untuk di pakai.As for me i'm done... Heee.. Beli online jer. Mana nak dapat size PLUS macam i nie kat La Senza ker apa bagai. Alhamdulillah dapat beli dengan harga murah dan cantik. Penting ker semua nie?? Penting uolllssss.... Specially lingerie... Kena pakai benda yang paling best support dan selesa dan make u feel sexy lady ok. Sebab bila u feel sexy akan terpancar di wajah dan of course la gambar kahwin seumur hidup nie akan cantik sampai bila-bila..

As my Checklist sebelum nie. Kali nie saya nak updated checklist saya yang terkini.


Majlis Akad Nikah 

Venue : Home Sweet Home
Time :  After Asar
Date : 02/03/2012

Majlis Resepsi 

Venue : Home Sweet Home
Time : 12.00 pm -5pm
Date : 03/03/2012

Cenderahati 
Akad Nikah : In Progress
Resepsi VIP : In Progress  Done
Resepsi Tetamu : In Progress

Caterer & Canopy 
Done

Kad Undangan
In Progress Done

Documentation
Her : Done
Him : Half done Almost Done

HIV Test 
Done

Pakej Perkahwinan
Done
Include : Hiasan bilik tidur , pelamin , high table ,Make up & Baju

Akad Nikah Dress
In Progress ( send to tailor by January 2012)
Veil - In Progress  Done

PA System 
In Progress  Done

Wishing Tree 
In Progress

Stationary 
In Progress

Hantaran
In Progree

Henna 
In Progress   Done

Wedding Cake 
Done


As for now ini lah dia my checklist pening gak la siapkan benda yang remeh temeh .

See uolls.. Take Care and Love u


Comments

Popular Posts