Hamam Spa , Bangsar Village II


Cuti Deepavali 2014 , sempat buat appointment di Hamam Spa , Bangsar. This is the best place to go to indulge yourself . It is a Morrocan Spa Concept. Something different compared to  our normal spa .. After consultation by the Hamam Personnel I decided to choose 
 "My Favourite Concubine Package " 

This package include :                                                                                    
                                                                             Hammam and Gommage
                                                                             Moorish Body Envelopment
                                                                             Aromatic Massage (45mins)
                                                    for the price of 
                                                   RM315


So , bermula lah pengalaman di "mandikan" oleh Morrocan Lady di sini. approximately 2 hours

Tips untuk plus size lady : 

  1. Bring your own panties and bra. Better still your bikini. Di sini disposable undies and bra hanya ada satu saiz.Sebab size agam ( pinjam ayat Jumie Samsudin ) memang tak de size ye. Unless anda tak kisah untuk terus naked didalam sana. Lucky me , i'm doing research before going there. I'll bring my own bikini. 
  2. Kena hilangkan rasa malu anda. Kenapa ?? teruskan membaca. 
  3. Buang segala barang kemas cincin, gelang dan rantai . 
  4. Bawa towel beach size . Sebab saiz towel sangat petite.
  5. Kalau yang ada bathrobe sendiri bawak la jugak . Size nya semua comel tak sesuai untuk yang bertubuh agam pakai. 

Jom tengok beberapa picture yang sempat di snaps serta yang di Google kan. Errr.... sayang kot nak bawa HP or kamera masuk dalam bilik berstim. 


Entrance yang akan menyambut anda di Hamam Bangsar Village.



Antara ukiran di dinding Hamam  Spa 


Mula-mula anda akan diberi bilik untuk tukar baju .Buka semua pakai disposable bra and panties yang disediakan. Setiap orang akan dapat satu locker lengkap dengan kekunci elektronic. Dalam erti kata lain locker yang ada lock password sendiri buat sendiri ingat. Jangan lupa pulak .Nanti ada yang ber bathrobe  balik rumah. 
Selepas itu akan dibawa mandi di dalam bilik seperti di bawah




Nampak tak kat atas tue gambar tiles yang dibina seperti tempat pembaringan. Bila sampai sini ada Morrocan lady yang akan mula menjalankan tugas . Bilik ini suam-suam dan tiles itu pun telah dipanaskan suam-suam jugak. 
Mula -mula anda akan dimandikan dengan air suam. Selepas itu akan di suruh baring dan disapu dengan Black Soap  diperbuat daripada olive yang melembabkan. Lepas tue anda akan disuruh baring di atas tiles suam. Masa nie chill and enjoy the moment . Kalau pergi dengan kawan jangan la malu-malu memang ko nampak aku . aku nampak ko . Tapi chill sudah.enjoy the moment .
KENA BUANG perasaan malu dan segan ... Sebab you really need to enjoy the  treatment.

*Hammam dalam turkish bermaksud  mandi atau steam bath .


Selepas beberapa minit this Morrocan Lady akan bawak anda masuk kebilik sebelah kiri didalam gambar. Dekat situ dia akan mula melakukan Gommage ( yang bermaksud scrub atau gosok) .Time nie bersedialah segala daki selama bertahun -tahun yang tak tanggal even selalu pergi spa akan tanggal. Memang akan nampak daki tue jatuh ke tiles. Scrub akan dilakukan menggunakan sarung tangan. Jangan risau setiap customer baru akan guna glove baru. No sharing ok!

Dia akan gosok dari hujung rambut ke hujung kaki dan juga muka anda. Muka memang bersih la lepas tue nampak glowing. Habis semua celah di sental .Celah ketiak  dan etc.
Lepas tue anda akan dibawa kembali pada bilik yang mula-,mula tadi . Yang ada tiles suam .


Dan akan dimandikan dekat kolah kecil seperti di atas.Di sini sekali lagi akan dimandikan dan di syampu rambut dan di gosok badan dengan sabun. Macam baby la layanan. Semua orang buatkan.Lepas tue anda akan dihantar ke Lounge .


Dekat sini sila la berehat. Tadi dah tahan sakit tahan malu tahan segalanya . anda akan dihidangkan dengan Baklava dan Mint Tea. Rileks2 sekejap lepas tue masuk bilik untu Aromatheraphy Massage. Nie massage biasa saja seperti spa lain.

Bawah Hammam Spa Treats Menu untuk panduan.



Ulasan : Experience yang best . Akan datang lagi. Sangat di recommend kan pada bakal pengantin.

Comments

Popular Posts