Photo Booth untuk Maljis Bertandang



Salam Sayang ,

Niat nak updated pasal wedding ke laut lagi.. Nak kena buat peta minda so saya tak terlepaskan nak share semuanya. Sekarang nie dalam mood preparation lagi.Preparation untuk bertandang. Untuk sebelah saya tiada apa -apa persediaan yang serius dan berat untuk dilaksanakan. Sekadar menyediakan kelengkapan baju songket ( oh.. sebelah lelaki suami nak guna konsep tradisional) . Tiada pelamin hanya meja makan yang lain masa yang ada digunakan untuk melayan tetamu jemputan. Itu planning nya. Tapi sementara itu saya juga harus survey untuk cenderahati kepada tetamu.Dalam masa yang sama mood DIY saya kembali. Owh yeah.... nak buat photo booth katanya . Sekadar ada tempat untuk tetamu bergambar...

Yang pertama :

Saya bercadang nak buat background seperti ini. Dedaunan dan penuh dengan frame gambar. Mungkin versi saya hanya satu panel sahaja dan lebih simple.Abaikan kerusi dan bunga -bungaan sekeliling pelamin nie. Dah kata konsepnya photobooth kan. Ada la jugak kenangan buat saudara dan kenalan yang datang untuk bergambar.

Yang kedua :

Menurut kawan saya Nad. Ribbon pun cantik buat photobooth .Layer of ribbons di belakang . Mengikut survey anda boleh gunakan ribbon yang kat kedai yang sedia ada. Mudah just gantungkan saja ribbon dan angkat gaya tabir... Atau pun boleh saja beli kain cotton , satin or chiffon mana yang anda suka. Dan guntingkan selebar mana yang anda mahu dan aturkan kesemuanya . Such a coo idea also. Contohnya seperti di bawah.

Yang ketiga :
 Konsep panel berbunga  dan jarang nie idea  Rilla . She is so creative contohnyasperti bawah. Pelamin ciptaan beliau sendiri. Nampak simple tapi tetap bergaya. Sesuai dengan perwatak kan Rilla yang simple. Saya ingin adaptasikan pada photbooth saya . Buangkan kerusi dan biarkan saja yang lain berbicara.

Yang Keempat :

Backdrop giant paper flowers. Inspiration from Channel 2009 Runaway .Nie pun masuk dalam list saya untuk buat. Tapi bila difikirkan semula ..Alamak x cukup kaki tangan nak buat semuanya. Tapi kepingin photobooth yang macam nie.EMmang cantik dan classy . How i wish i have million dollars and just click my finger this giant paper flower backdrop is just in front of me.

Sampai sekarang saya belum ada pilihan tetap untuk memilih mana satu .Yang pasti en suami yang akan decide mana dia suka. Maklumlah ini kan majlis sebelah lelaki . Saya hormati keputusan dia.

Till then ..Enjoy...


Comments

Popular Posts