1 Ramadhan bakal menjelang,,,,,,,,,,

Salam to all,

alhamdulillah sedar x sedar minggu depan kita akan meyambut ramandhan untuk kesekian kali nya.Syukur juga ke hadrat ilahi kerana memberi peluang kepada saya untuk masih bernafas di buminya ini menyambut ramadhan ke 29 kali dalam hidup saya.

Hmmm.... perasaan dulu dan kini menyambut ramadhan amat berbeza bila umur dah meningkat , dah makin matang dan semakin menghayati  Ramdhan al  mubarak.Tak tahu la kenape. kini setiap Ramadhan dilalui dengan penuh kesayuan dan ketengan.
Gembira nak bertemu dengan Ramadhan lagi seklai tak ternilai ibadah di bulan Ramadhan  bulan yang dipenuhi dengan Barakah.. Segala permintaan dimakbulkan.. amin ya rabbal ailamin..

Sementelah itu juga ramadam juga dipenuhi dengan juadah berbuka yang sgt colorful... macam-macam jenis ada.. pilih saja nak makan apa.. Tapi sesuai dengan bulan Ramadhan amalkan kesederhaan.X lupa juga bagi mereka yang bercadang utk mengecilkan badan a.k.a diet... teruskan niat murni anda dan kesempetan ini sepatutnta diambil spenuhnya.. Haaa x nak cakap orang sebenarnya diri sndiri  pun nak kecilkan apa yang patut...

Banyak peluang yang harus dimanafaatkan sepenuhnya dalam bula Ramadhan ni, Yang pasti terpulang pada diri masing-masing nak memilih  yang mana satu terbaik utk diri sendiri.

Selamat Berpuasa kepada semua

LIVE.LIFE.ENJOY



Comments

Popular Posts