MAJLIS MAKAN TENGAH HARI BERSAMA ANAK YATIM BAHAGIAN PJU


* credit to pakcik google
Sabtu 17 Julai 2010 , saya berkesempatan menghadiri majlis  makan tengah hari bersama anak yatim di Galeri Finas , Jalan Pahang Kecil.Majlis diserikan dengan kehadiran YB@ dan Datuk2.

Makan tengah hari oleh Pandan Caterers. Lauk kampong u.. Ikan Tenggiri Masak Lemak Cili Api , Samabl Udang dengan Petai.,Kerabu kacang botol dan Ayam Goreng..Sedap2..tapi cuaca panas giler lah senan FINAS blackout.

Sambil makan sambil bermesra dengan adik-adik di meja saya.



Saya : Adik besar nanti nak jadi apa?
Adik 1: Doktor
Adik 2: Lecturer
Adik 3: Doktor
Saya : Alhamdulillah , belajar rajin-rajin sampai tercapai cita-cita hidup nie kalau ada ilmu pengetahuan insyallah selamat

Adik jadi lecturer nak mengajar apa?
Adik 2: Nak ajar agama kak..
Saya :  Bagus , nak belajar kat universiti mana?
Adik 2: Al- Azhar
Saya : Alhamdulillah …

Lepas tue terdiam dan insaf saya.Walaupun mereka nie anak yatim piatu cita-cita dan harapan mereka besar. Matlamat mereka juga dah jelas.Jangan pandang sepi anak-anak ini.Berbanding dengan anak-anak yang ber ibu dan ber bapa nie..Kadang –kadang matlamat pun x de..

Tengah rancak berborak dengan mereka……..
*Adalah 2 makcik yang sama-sama makan dengan saya sebenarnya.
Makcik : Kesian kan mereka nie muka lawa2 tapi mak ayah x de…dan sejurus selepas itu juga lah wajah anak –anak ini berubah..

Ishhhhh.. geram aku… spoil mood la makcik2 nie… orang nak bagi semangat diorang nie cakap main lepas jer….

Moral of the story kalau x tahu apa-apa jangan nak meyampuk.

LIVE.LIFE.ENJOY
Read more: http://www.mylivesignature.com/mls_wizard2_1.php?sid=54488-174-148B8A01EDA4AF55517CD0D434755732#ixzz0oYD6hYZb

Comments

hazelnad said…
weh fiza,

happy birthday. cepat sket knduri. aku lapar nasik minyak ni :p
Ummi said…
apa relevan nyer komen mokcik tu?? x insurance mulut betul ....

neway,happy bday Fiza ... :)

Popular Posts