Kahwin kahwin kahwin

Last week adalah majlis perkahwinan my childhood fren.since he really need my asistance so tanpa segan silu i membantu .

" Fiza , hang free x? aku nak mintak tolong hang bawak dulang utk aku "
"Bila weih?? ..hmmm......"
"Boleh la weih nak bg ramai orang pihak aku x ramai yang ada..."
" ok lah weih aku compom .. nanti jumpa kat masjid"
"terima kasih banyak2 wei tolong aku"

Lepas panggilan tue ... aku pun terfikir.. hmmm esok aku kahwin mcmana la pulak kan.. sama jugak kes nya.. family kecik n sikit.... x perlah rezeki masing2 kan...insyallah by the time nak kahwin pasti ada yg ramai nak membantu nak memeriahkan majlis.
Apa pun semoga perkahwinan ini diberkati sehingga ke akhir hayat..AMIN
Selamat Pengantin Baru Chon.

Kat bawh nie antara barang hnataran dari pihak lelaki yang sempat di snap kan.

                                                     Sireh Junjung

Fondant Kek
Make up set MAC
                                            Handbag n kasut Barun Buffel

Apa pun sebenarnya dalam institusi perkahwinan itu perlu ada toleransi (cheewah ckp mcm dah experience kan).Ini saya bercakap berdasarkan pengalaman kawan2 yang dah berkahwin.Terutamanya , mengenai mertua dan ibu bapa sendiri.Hakikat yang biasa org abaikan ialah mertua di layan sebagai orang asing.Pinjam kat-kata seorang sahabat

" Ibu mertua dan bapa mertua hukum tanggungjawabnya adalah sama seperti ibu bapa kandung kita sendiri"
Ini bermaksud pertelingkahan dengan mertua umpama bertelingkah dengan ibu bapa sendiri.So fikir-fikir kan lah....

Saya masih muda dan kurang pengalaman dalam menilai hal ini.Boleh tinggalkan komen bernas anda untuk saya jadikan panduan.


Comments

kak ijan said…
Salam Fiza,

Mula2 entri pasal kawan2 kawin dulu. Lepas ni boleh leta gambar hantaran Fiza pulak :)

Cantiknye kaler pink putih tu. Sweet jer.

Terima kasih atas ucapan buat arwah ayah kak ijan hari tu.
Fiza Amran said…
aminnn... thanks k ijan moga doa mu makbul... insyallah when time come sure one kasik uplod kat sini

sama2 semoga roh nya di cucuri rahmat

Popular Posts