Fenomena seorang setiausaha pejabat


Salam untuk semua bersiaran saya waktu lunch di opis.Kerja baru nie mmg banyak memerlukan saya berada diluar pejabat.So here i am today tue write something for you
Memang tidak dinafikan peranan seorang secretary amat penting dalam sesebuah syarikat mahupun organisasi.Walaupun mereka ini terdiri dari golongan unit sokongan, tanggungjawab dalam memastikan kelancaran kerja pegawai amatlah penting .
Salute lah demer2 nie.
Aku sangat bengang kalau jumpa secretary yang berlagak mcm bos yg lebih sudu dari kuah nie. Plus perasan diorg nie bagus sangat.Yang paling tak suka bila diorg nie dah start sibuk2 nak aturkan hidup kita.Mana2 pergi fenmena nie mesti ada.Secretary kekwat and perasan lawa.Mentang2 diorgn nie direct contact ngan bos la katakan.
Kecik hati secretary yang baik2 kat luar tue.Tapi tidak dinafikan masih wujud secretary yang low profile n very humble.Tak perlu nak eksyen2 ngan orang pun.Memang respek lah... I love to work with this kind of secretary.
Kepada secretary ynag berlagak diva tue sedar lah diri anda.. tanpa eksekutif2 nie siapa lah anda. Sebab manusia nie x sentiasa berada kat atas roda.Kalau ko salah gunakan kuasa yang tuhan bagi nanti menjawab la kat akhirat.Sebab thru my experience secretary yang gila kuasa dan salah gunakan kuasa mg dahsyat..
Kuasa dia boleh membuatkan seorang manusia sengsara seumur hidup , boleh menyebakan orang yang tak bersalah hilang mata pencarian. Disebabkan secretary yang berlagak diva nie jugalah boleh membuatkan persepsi bos kepada seseorang tue berubah..
End up secretary yang berlagak diva nie orang berkwan sebab x nak dapat susah.The truth is she got NO frens at all.Dengan perangai begitu I pity them.

* saya berpengalaman sebagai secretary x rasmi masa keje tpt lama dulu.

Comments

1001StoryMelly said…
yup..aku bersetuju dgn this statement...aku pn pernah mengalaminya di tempat lama keje ku...aku bergaduh dgn dia tru email dna akhirnya my bos panggil aku, tanya kisah sebenarnye..so, aku cite laaa...lepas 2, aku letak jawatan dan bile bos aku tanya, aku bg reason salah 1 nye, xtahan dgn dianye secretary walhal aku dpt better offer...lepas 1wk aku berhenti, aku dpt tau yg secretary tue pn dh resign gak..xtau ape sebabnye..
Fiza Amran said…
tue la.... hahah bos tue marah dia x tahan n terus blah sebab perasan gila kuasa

Popular Posts