Tak Percaya ....Tak Sangka

Salam Sayang ,



Lama saya tak mencoretkan rasa hati ini.. Cheewahh.. karat x i.Lega rasanya bila laptop kesayngan a.k.a laptop pejabat kembali ke tangan. Teguran adik disebelah saya.

" Eh.. K fiza sejak dapat balik laptop company tak berhenti buat kerja"

Mestilah sayang. Segala mak nek semua dalam nie. Nak print pun kena guna yang nie nak buat kerja pun kena guna yang ni . Sistem sekrang dah canggih semua tak boleh kalau guna personal laptop. 5 bulan kot tunggu hard disk sampai dan replace. Syukur semoga semuanya dipermudahkan.


Our new addition Pavlova by Bloom Bakes


Seperti yang dah ramai tahu dan sedia maklum. # BloomBakes Bisnes "terkejut " saya dah sampai 3 bulan . Kenapa terkejut? sebab asalnya saya memasak dan membaking secara suka-suka atau pun hobi. Tak sangka ada pulak yang berminat. Bermula dari K Halimaton maka sekarang bisnes saya makin berkembang. Terima kasih atas dorongan suami kepada saya, ahli keluarga yang tak berhenti memberi support dari segi mental dan fizikal serta ibu saya yang tak putus doa nya pada saya di tanah suci dan supportive and understanding MIL yang sanggup mengorbankan mixer kesayangan kepada kami suami isteri untuk membuat adunan kek.Serta memberi pinjam oven beliau juga kepada kami suami isteri. Terima kasih semua. Setiap sudut bantuan yang kami beruda terima amat kami hargai. Tak terbalas dengan perbuatan dan wang ringgit. Juga pada kawan-kawan terdekat yang memberi support order cuppies dan cake pada kami berdua. Anda adalah pembuka rezeki kami.



RV in a Jar


Order for SPM Seminar a muffin and Just Tea


9" Rossete RV cake


For a wedding

Kronologi ... Tiba -tiba terkenang :

Kami ( saya dan suami ) mulakan bisnes kami dengan modal RM 0 . Order pertama kami dari K Halimaton dengan sebanyak 150 biji RV cuppies dan sebiji kek kahwin. Modal untuk buat cake kami ambil deposit. Untung yang dapat tak sebanyak mana digunakan untuk membeli kelengkapan dan peralatan membakar dan menghias kek.

Selepas order pertama maka order seterusnya bemula dengan order dari staff PNS tempat suami bekerja dan seteursnya the number counting up and more.

Tak berapa lama selepas itu mixer MIL saya rosak. Dek kerana asyik memukul dengan kapasiti yang tinggi haus getah pemegang whisker hand mixer Cornell tue. Syukur tak lama selepas itu saya mampu beli hand mixer baru dengan kapasiti yang lebih besar 450 W. Cukup untuk memukul telur dan tepung hingga kembang.

Perlahan -lahan kami kumpul kan modal dan tambah lagi peralatan , loyang kek dan spatula serta nozzle dengan saiz yang berbeza-beza. Belum mampu nak merasa keuntungan hasil jualan. Tiba-tiba Allah permudahkan jalan rezeki Allah turunkan pula ejen a.k.a marketer untuk kami. She really market our cuppies dan alhamdulillah she did it and we did it. Berganda rezeki kami. Bersyukur kerana saya dpt mengembirakan dan mempermudahkan urusan dia. Terima kasih to our beloved marketer. Its a win win situation here.

Tak lama selepas itu kami berjaya mengumpul modal untuk rolling beli barang2 seperti tepung dsbgnya tanpa perlu menggunakan duit poket kami sendiri. Sekarang dengan bangga nya kami telah membuat design dan sticker untuk bisnes kami. Design masih dalam proses rekaan. Tapi kami tetap bersyukur kerana telah berjaya sampai hingga ke tahap ini.


Perfectly Chocolate


Humming Bird


Chocolate Rainbow


Karrot


RV for an Engagement with doily cupcakes wrapper

Our both husband and wife hard work count. Macam-macam drama , macam-macam kejadian berlaku yang membuatkan kami kuat untuk meneruskan apa yang telah dimulakan.Bukan senang nak senang dan cukup senang nak susah.

Apa pun doakan kami .. Kerana tak lama lagi kami akan mendaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia dengan secara rasmi. Tak sangaka dan tak percaya yang kami berdua ada pernigaan yang we both really passionate in it.
_________________________________________________________________________________


To my dearie husband , 

Macamana pun kita bergaduh untuk mendapatkan kesempurnaan dalam end produk . Deep inside i really appreciated and grateful to have someone like you beside me. Because you complete me. Your nature of being so perfectionism, detailed and particular person in whatever you do actually is the key for success to our lil business.
Thanks for your presuming and efforts to make me realized that i can do this.For us and for our future.

Love you always , now and forever.

Lots of Love ,
Your Naughty Wife

Comments

Popular Posts