Perfect Day ... on 5th Raya

Salam sayang....
Hari ini saya dah masuk office seperti biasa. Keadaan agak betbeza masih ramai yang bercuti raya yang tinggal hanya lah beberapa org yg x sampai 20/100 orang pun dalam office nie. Terbaik sgt apabila laptop saya menggila dengan hard disk rosak before raya. Now daya di office tanpa orang dan tanpa laptop. IT service desk pun bercuti lagi rasanya. So chill sudah sambil memerhati colleauge lain mengemas untuk pindah ke office baru nanti.

Alhamdulillah ... Saya dah selamat sampai di Klang Valley pada hari Rabu jam 2.00 pagi. Perjalanan kali ini dari Rawang - Penang - Kota Bharu - Terengganu - Rawang .. What a journey dengan hari raya kedua dihabiskan utk perjalanan .Laluan ke Kota Bharu yg kami guna ialah laluan Kulim - Grik. Sampai di Kulim telah berlaku incident yabg mencemaskan apabila kereta dihadapan kami membrek secara tiba- tiba. Bukan berangan tapi kereta tue no third brake light.Tau ja dh berhenti dan dengan sepantas kilat E n el mengelak dan masuk ke laluan sebelah kereta yg dtg dr arah bertentangan. Lepas tue ada sebijik van kat depan angkat tangan gaya mcm kami nie stupid la. Driver van tue memang bangang ...Tak tahu apa jgn sibuk nak masuk campur.To all make sure ur third brake light berfungsi dengan baik yer... Sebabnya kalau x menyala korang meyusahkan dan membahayakan orang lain.
Petang raya kami sempat buat rendang tok sebab nak makan dengan lemang. Sungguh gigih berusaha nak kukur nyioq sebanyak 4 biji + 1 biji nak buat kerisik +1/2 biji dipotong dan di racik halus dan goreng.. Memang la susah nak buat rendang nie maksud saya dr segi preparation. Apa pun for beginner ok la rasanya menurut komen juri.tetap mama and en suami ku.
Lepas nie kita akan start sibuk dengan open house open house and open house which time nie makan nak kena jaga x semua boleh nak dibedal.
Gambar yang ada sekadar sneak preview.
Ok till then nanti kita sambung lagi.

Comments

Salam Fiza...selamat hari raya.Nampak sedap rendang yg dimasak tu..cicah ngan lemang panas!

Popular Posts