My Homemade Caesar Salad with Homemade Crouton


Salam kesayangan semua....

Since saya yang on off on off berdiet nie.. Saya suka makan salad. Dulu masa zaman muda.. Hahahaha tua ker skrang?? saya suka makan variety of salad. Tapi skrang kegilaan saya menjadi-jadi kepada Caesar Salad hinggalah en tunang kuar statement straight tapi pedas.. Heheheheh adeh....

" Yang Caesar Salad Chili's RM 15 . Kalau awak beli Caesar Salad Dressing dengan Romaine Lettuce dengan RM15 dah dapat makan banyak kali " 

Heee.... betul jugak kan... So masa last week saya dengan penuh effort nya saya beli Romaine Lettuce and Caesar Salad Dressing. Untuk Crouton nya saya buat sendiri. Ok jom tengok resepi.

Croutons 
Roti Gardenia after drizzle with olive oil


Croutons ready to eat

1 keping roti gardenia ( roti apa pun boleh asal suka)
Minyak zaitun 
Garlic

Cara-cara: 

Potong roti gardenia dadu agak-agak sebesar 1/2 inchi.Tuang minyak zaitun dan garlic dalam bekas. Gaul sekata dan bakar didalam oven hingga perang .Dah siap.

Caesar Salad

1 batang Romaine Lettuce 
Caesar Salad Dressing

Romaine Lettuce di basuh dan di tos . Carikkan menggunakan tangan sebesar muat gigitan mulut.Tuang salad dressing secara sekata. 
Akhir sekali taburkan croutons dan sedia untuk di makan.

p/s: Nanti saya cuba buat dressing sendiri . Untuk sekarang nak cepat so pakai instant saja.


Comments

Popular Posts