Kisah kad undangan yang tak ikut spesifikasi

Holla  and salam peeps,

Saya sangat kecewa dengan kad undangan saya. Asalnya saya ke sana berdiskus berkenaan harga dan design yang saya nak. Ok fine... Within 1 days design dah siap. Alhamdulillah ... So come  to the printing . Gedebuk gedebak saya diskus email here and the maka siaplah kad saya. So as discuss material card yang saya nak ialah kad matte bewarna cream.Tapi no one cares to jot down what we discuss . As for me i remember what i want.I thought that is their way of doing business masing-masing ingat apa yang saya nak. Kerana terlalu percayakan kepada vendor saya. Saya serahkan bulat-bulat pada mereka.Hinggalah time untuk print.

Bila sampai time print diorg inform ok kami dah nak print kad. So saya yang tengah kelam kabut dengan kerja bagai terus kata OK. Sebab saya sangat percayakan vendor nie.3 hari berlalu dan saya call. Since nak balik kampung masa CNY nak start sending the card saya go and colllect before that. Bila sampai sana nak amik card. Kad dah siap TAPI........................ Envelope nya mana???? Adik yang jaga kedai tue cakap. Enevelope belum print lah akak. WTH .. macam mana ko boleh print kad tapi tak print envelope sekali???? Bila buka pulak kad undangan. OMG.................. sangat berbeza dengan apa yang saya nak. Ok print atas kertas glossy warna putih. Bayangkan sahaja kad undangan yang di print atas kad raya.

Macam tue lah kualiti kertas yang saya dapat. Lets be fair here.. Saya memang nak harga kad yang murah. Tak di nafikan memang murah RM0.80 sekeping. Tak dapat harga tue dengan design yang saya nak. Plus untuk memudahkan mereka saya ambil semua benda yang dah siap dalam kedai tue. Maksudnya plat yang sedia ada design yang sedia ada cuma perlu print so kos saya akan menjadi murah disebabkan mereka tak perlu mencipta sesuatu yang luar biasa dan menambahkan kos. Tapi saya hanya demand kualiti kertas which dalam perbincangan sebelum ini tidak menjadi suatu masalah katanya. Its just diorg kena print kan sahaja. Even sekalipun kertas yang saya nak naik harga sepatutnya diorg call saya cakap nak proceed ker dengan kertas lain sebab harga naik. Naik harga sikit pun saya tak kisah. boleh bayar lagi.

Sampai sekarang saya masih belum menerima envelope saya. The best part 2 days after saya ke sana collect card envelope masih belum siap sekali dengan TQ tag yang saya request nak buat dengan diorg. Bila nak ambil the 2nd time dia boleh cakap

" alamak kak envelope belum siap lagi "

padahal sebelum tue saya dah call tanya dah siap ker belum. Memang sangat upset.

Perkara yang lagi seronok semua pekerja yang deal dengan saya berkenaan kad undangan saya semuanya telah berhenti kerja dari situ. Dari mamat yang discuss price dengan saya hinggala mamat yang buat design kad saya. Semua dah berhenti. Yang tinggal hanya lah budak tomboy yang tak tahu apa-apa. Nak marah pun tak boleh sebab she know nothing.

Saya kena redha mungkin dalam banyak-banyak dugaan ini lah antara dugaan yang perlu saya hadapai dalam persiapan majlis kali ini.

Akhir kata tengok lah kad kahwin saya yang nampak cantik tapi saya tak puas hati sebab tak ikut spesifikasi






Comments

Popular Posts