Jom shooping beauty needs ............

Salam peeps , 


Miss you all... Dah lama x menulis .. I really miss blogging. Kat opis dah x boleh nak berblogging mcm dulu2.Kerja makin banyak. But saya masih tak melupkan anda.. anda  anda dan kamu... Ok this time saya nak share beberpa items yang dapat saya grab masa shopping for toiletries baru- baru nie. Sorry saya bukan juru cakap untuk product tersebut cumanya saya hanya berkongsi ilmi dan experience guna this product . Kenapa saya pilih mereka mereka ini.


Item pertama yang saya beli ialah SASA Makeup Remover - Sasatinnie

Saya bukan lah seorang yang proper dalam bab cuci make up. Asal nampak cerah  bedak dah kuar tha's it dah settle. Pasti ada kamu di luar saya pernah gunakan wet wipes for baby kan untuk buang make up. No worriesitu termasuk saya . Tapi perasan tak lama kelamaan kulit akan jadi tersangat kering . Kerana wet wipes ada alcohol yang memang mengeringkan kulit. 

Hasil pemerhatian dan cadangan adik kat opis saya gagah kan diri mencari di Sasa. Results superb .

RM16.90 each



Dalam nya ada wipes yang bersaiz 20cm x 20cm (25 sheets)






ingredients
  • Witch Hazel Extract: Anti-pimple
  • Rose Water, Chamomile and Aloe Vera: soothing and deoxiding
  • Green Tea, Algae and Cucumber Extract: whitening, anti-aging and moisturizing
  • PEG Free: non irritation
country of originKorea 
suitable forall skin type

First time dalam hidup saya jumpa make up remover yang sangat melembabkan wajah. Muka terasa segar ok. Tips nak guna. Sekeping boleh guna 2 kali. Gunting 2 wipes yang ada dan simpan separuh lagi balik ke dalam pouch. Bukan la kedekss sangat cumanya sebelah jer dah cukup untuk cuci make up anda balik dari office. Satu pouch 25 sheets X 2 = 50 sheets . Bukan kah lebih menjimatkan???


Item kedua saya ialah Shampoo Selsun Blue. Saya confirm la mesti semua tahu shampoo selsun blue nie guna untuk apa.Kalau tak untuk buangkan kelelumur atas kepala bukan lah sebabnya anda nak membeli . Saya beli sebab kepala saya kulitnya sgt kering dan boleh mengeluakan kelelumur yang sangat  banyak naik terutamanya bila x ikut jadual shampoo saya iaitu selang sehari mesti kena shampoo gatal macam ada 10000 ekor kutu atas kepala..

RM19/ bottle

Plus Selsun Blue nie ada medication nya purpose. Siapa yang ada kegatalan kulit kepala atau dandruff yang kronik boleh cuba yang ini.Kegatalan kulit kepala nie pulak ada juga disebabkan daripada fungus atau infection.So kalau x menjadi guna shampoo nie sila la jumpa pakar kulit .

Petikan daripada  Medifacts


Selsun Blue

Severe dandruff is itchy and embarrassing. When you try different products and shampoos that don't help, it can also be frustrating. It's worth switching to Selsun Blue, and here's why.
It contains Selenium Sulfide
The active ingredient in Selsun Blue is Selenium Sulfide. Selenium Sulfide has been clinically proven to be more effective in treating dandruff and preventing recurrence.
You don't need to use it every day.
You only need to use Selsun Blue two to three times each week for it to be effective. Used this often, you should start to see results.
Effectively removes the cause of dandruff
When you shampoo your hair with Selsun Blue, it will effectively remove flakes, eliminate the fungus and control the oil that causes dandruff.
It's got a great record of success
What have others said after using Selsun Blue? In fact, 99% of people who use Selsun Blue report that it works effectively.
Switch to Selsun Blue today
Don't put up with itchy, embarrassing dandruff, switch to Selsun Blue today.

Nampak tak kenapa saya cakap ianya berkesan . Apa pun saya tetap akan mencadangkan shampoo ini. Bila guna wangi..... Cuma satu jer rambut kering.............

Item Ketiga saya pula ialah  Watson Hair Treatment Wax. 
Saya guna nie disebakan rambut saya yang pendek dahh rosal dan kering. Untuk tame kan dia nya frizzy saya guna mask ini untuk repair balik moisture dalam rambut saya.

RM 10.00/ container
Cara guna lepas shampoo sila lah ambil sedikit dari bekas dan lumurkan ke rambut kecuali kulit kepala. Biarkan selama 5-10 minit . Bilas. Biarkan rambut kering atau pun towel dry. Saya memang pemalas maka saya biarkan rambut air dry.Heee.. hasilnya rambut lembut dan bersinar. Pakai banyak kali tau baru la dpt rasa effect jangan la pakai 2 kali dah demand nak rambut cantik.. *wink*

Item Ke empat saya ialah Ellips.. bukan citer drama tue yer. Ini adalah sejenis serum untuk rambut anda ada warna kuning , merah , oreh dan sebagainya . Setiapnya datang dengan pelbagai fungsi. Saya pilih kuning untuk melembutkan dan melembabkan rambut sebabnya rambut saya sangat kering. Itu belum kaler kalau dah kaler Allah maha mengetahui. Sama gak lepas mandi dah pakai baju rambut dah sikit kering potong hujung dan sapu pada rambut


RM 4.00 /each

Akhir sekali  Invigorating wet tissues ini purchased with purchased so RM2.95 for pack of 3. Tang ni sesuai kalau nak guna bawak ke kenduri atau pun open house sebabnya dia sangat convenient untuk mewangikan tangan dan refresh kat tangan, 




P/S: Semua item ini adalah mengikut kemampuan dan budget saya yang temanya 

   "Cantik tapi Budget "


Comments

Popular Posts