Vietnamesse Rice Paper

Salam All, 


Kehujanan yang lebat pagi nie membuatkan semua jalan jem di lembah klang. Sampai office pun dh 8.50 pagi.. Ingatkan I terlambat rupanya ramai lagiks yang lambat....Tak agak2 nya pukul 10.30 br smpi office... X pelah hujan rahmat bagi saya. Hari ini mama kesayangan ada di rumah. Kejut pagi oleh mama.. bestnya ... tapi mama dtg sekejap sahaja.. Lepas tue dah balik Penang....Apa yang hujan rahmat?? Rahmat nya bila saya bangun siapkan breakfast utk mama sebelum berangkat  and it takes some time.Bila hujan jam semua orang lewat dan kelewatan saya pagi nie x kan ada saper pertikaikan sebab hujan dan jalan jem... Hahahha ntah apa2 merepek nie. Dah ke laut.. 

Sebenarnya nak cerita pasal Rice Paper. Biasanya rice paper nie guna untuk buat spring rolls.. Demam Rice paper gamak nya skrang nie..Mana-mana  asyik  nak negok resepi jer... Puas mencari rice paper nie ke Tesco , Giant , Mydin and etc. Akhirnya saya jumpa di Jaya Grocer.. biasa la expartiate nya store mmg ada benda2 susah nak jumpa nie.. Seronok harga nya RM 2.90 untuk ntah berapa keping tapi rasanya more than 20 keping dalam tue. Basahkan tea towel dengan air suam atau panas lapkan kepada rice paper dah ia akan menyebabkan rice paper basah dan mudah dilipat. Kebiasaanya digunakan macam nak buta popia tempatan kita bezanya rice paper nya isi biasanya sayur timun , carrot , tauge , daun pudina dan daun ketumbar di makan bersama sos istimewa.

Kisahnya resepi nie dh try buat... tapi x de amik gambar sebab x berapa chantikkkkk.............x pe nanti bila dah free kita ambil gambar yer...Sedap dan berkhasiat sebabnya resepi nie byk guna sayur...
Makan 2 rolls dah kenyang,Sesuai untuk saper2 yang berdiet  dan yang jaga pemakanan..






Comments

Popular Posts