Apakah itu????

Salam pembaca blog budiman ku. ,

Lately nie , saya jarang dapat update blog seperti dulu.Kesibukan bertugas di luar kawasan menyebabkan saya kadang-kadang ter 'miss' .Keletihan memandu atau travel jauh nie buat kan diri penat dan mood nak blogging tue dah kureng .Saya nak share sesuatu dibawah nie ...


Pernah tengok tak gajah putih nie? Tinggi kan?? Cuba bayangkan anda berada di atas gajah putih nie.

Nampak tak pipeline kat bawah tue? Agak-agak berapa tinggi?



Nampak tak bumbung tue ada berapa jengkal dari kepala ? Dan nampak tak budak comel yang ada kat atas tue?


Persoalan di atas adalah penerangan di bawah :

Gajah putih  tue adalah Boiler.Setiap kali keluar daerah saya perlu naik gajah putih tue. Gayat toksah cakap la .. Nak tak nak kena la naik jugak kan.Panjat la tangga2 yang ada dekat tepi gajah tue. Bila terpaksa tengok  bawah mengucap cepat2.. Jiwa nak kena kental naik benda nie. Selalu nya benda nie akan panas sebab ianya menghasilkan steam yang bertekanan tinggi.Umpama cerek air kita kat rumah yang duduk atas dapur gas.Bila air mendidih steam akan keluar kat corong cerek dan cerek kita berbunyi .Macam tue la konsepnya, cuma ini berskala besar.

Pipeline kat bawah tue nak menunjukkan betapa tingginya tempat tue bila naik atas sana. Kalau jatuh cincin mas memang x jumpa dah ler bawah tue...sangat jauh.

Haaa.. yg si comel kat atas tue ( hehehhe perasan .. comel ker???)  itu lah saya .Masa nie tgh interview pakcik sebelah tue .Nak tahu apa masalah nya, sempat la enterfrem sekejap kan.
Kesimpulan nya , itulah kerja saya selama ini untuk memastikan setiap faktor perlu diambil kira untuk menguntungkan syarikat. Kerja yang mencabar mental dan fizikal. Serta kebajikan operator pengendalian diambil kira. Demi keselamatan dan keselesaan mereka bekerja .

 Apa pun hanya sekadar sedikit pengetahuan untuk di kongsi bersama.

                                                         LIVE.LIFE.ENJOY





Comments

Rohani Hashim said…
ahaaa gayat gayatttt...ishhh kalau hany mesti nak pitam...tp kalau dah selalu sgt tuh mungkin ok kot.

besh tak?
Fiza Amran said…
hhuhuhuhu hany ngeri siut... tp tawakal la duduk atas tue..

Popular Posts