Emergency Topping

Salam .... Tada.....

Hari nie ada cerita best nak di kongsi. Ok...Last week semasa saya berada di rumah di wak tu malam.Ternampak la housemate saya tgh membakar kek coklat utk ibu tersayang sebab birthday mak dia is the next day.

So x nak kacau adik2 nie buat keje saya buat x kisah lah dengan apa yang berlaku. Sehingga lah saya keluar dari bilik dan nampak aktivti diorg terhenti sebabnya gas habis... Hmmmmm .. diorang masak kek kukus rupanya...Adik yang sorang nie muka monyok jer..... Aiii musyil saya naper nie.. DIa pun cakap yang kek tue perlu topping tapi org yang bertanggungjawab nak buat tue dah keluar and tak tahu nak balik pukul berapa.Walhal dia nak balik awal....Aisey... x per lah dik.... akak tolong ko buat topping yer, mula2 dia malu2 sebab segan ngan saya.

Last sekali setelah saya berkeras dia pun setuju.. yelah bila nak siap nya kalau takbuat awal2...Dengan penuh keyakinan saya dan seorang lagi memulakn operasi.. Tapi......................

Masa nak keluaran kek dari loyang, huhuhuhuhu kek dah terbelah dua.. Oh my god ( maafkan saya tuan kek kalau anda baca en3 berani mati nie). apa lagi kelam kabut sekejap., Dah ada white chocolat  yg dicairkan ..nampak gaya sikt x cukup nak melitupi seluruh kke... Maka dengan sepantas kilat kawan2 lain berkejar merempit ke kedai beli cooking coklat.

Fuhhhhhhhhh... saspen sekejap... apa aku nak buat nie kalau chocolate topping x menjadi pulak.. terus msg kawan utk beli icing sugar as back up.. Bila balik cairkan coklat dan sapu ke kek.. Alhamdulillah semuanya menjadi after just right siap topping tuan punya kek pun turun.. Huhuhuhuhuh... saspen kan....



Jom layan gambar.....hasil kek setelah di bega-bega oleh saya...

Ok tak??

Top view




Comments

Popular Posts