Kawan , Sahabat , Fren, BFF

Apa saja nama yang anda panggil untuk kawan.. Still tetap kawan. Selalu dengar orang cakap " Kawan Gembira Senang Dicari , kawan susah sangat susah untuk di cari".

Tapi for me alhamdulillah .. Setakat nie my friendssssss.......... semuanya yang OK.X de kawan yang gembira ja bersama.Selalunya kami susah payah bersama. Bila teringat kawan-kawan yang susah payah dtg dari Penang utk visit Zunnur and some others ada yang sejak lepas sekolah x jumpa .Terharu seketika... hmmm....maklumlah sejak masing-masing dihambat komitmen yang pelbagai .Ada yang masih sempat keep in touch, ada yg touch and Go but yang penting jauh di mata dekat dihati.

Teknologi terkini turut menjadi penyumbang keeratan kita berkawan dan bersahabat. Facebook menjadi medium perantraan dengan kawan-kawan masa sekolah rendah , sekolah menengah  dan universiti.At least kalau kita x dapat re-union dalam dunia yang nyata dalam alam maya nie pun dah dpt tanya khabar.So x de isu los contact.Melainkan mmg kawan tue sendiri yang nak melostkan contact sendiri.

Bercerita pasal kawan kadang-kadang ada kawan yg ikhlas berkawan dengan kita.Kadang-kadang ada kawan yang nak mengambil kesempatan jer ke atas kita.Yang nak menilai diri kita sendiri.Memang mula-mula akan baik dengan kita apa kita buat semua nya betul dan tepat .At last rupanya ada agenda lain.Sebenarnya dalam berkawan nie  kaan sejati ialah kawan yg dgn jujurnya akan beritahu perkara yang benar tentang diri kita. Walaupun benda tue sebenarnya pahit utk kita telan.Kawan sejati la yang akan buat kita tersedar dengan   kelemahan kita. Sebab tue ada jga orang kata "Our enemies is our best fren" .SEBAB enemies nie akan bgtahu benda sebenar tentang kita. So kita x kan berada diawang-awangan dalam dunia sendiri.
Apa -pun terpulang atas diri sendiri mcmana ak menilai semua tue...

LIVE.LIFE .ENJOY

Comments

kawan sejati adalah kawan yg mndekati kite di saat yg lain mula menjauhi kite
Fiza Amran said…
itu lah kawan sebenar..
Abu Mansur said…
bff, bile sENANG & susah ade ngan kite.

Popular Posts