Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin

Dear Kesayangan ,
Sebelum bersambung kepada semua pembaca blog ini

Ampun Maaf di Pinta jika selama penulisan ini terkasar bahasa mencuit hati mana-mana insan yang tak berdosa. Sesungguhnya setiap penulisan adalah untuk tatapan dan luahan rasa hamba yang kecil (hati ) nya ini. Jangan salah tuan nya masih GEBU.

Fuhhhhhhh...... Sungguh lama blog tak berupdate.Dari bulan Jun sampai lah ke Julai . Hmmmm.. sedia maklum kesibukan yang menghimpit untuk kerjaya , minat dan juga rumah tangga.. hahahahahah ayat mak mak sangat. Macam-macam ujian diuji . Sikit jer pun.. No complaint . Ujian yang sikit untuk mengingatkan apa yang terlupa terleka.

Ok start bulan June sibuk dengan projek-projek yang perlu disiapkan di office. Disamping menyiapkan tempahan-tempahan kek dan cupcakes.Banyak outstation dan banyak berjalan ke sana ksini mencari stok barangan kek serta berjalan ke luar daerah untuk melawat site. Hujung bulan June dah sibuk buat sample biskut Almond Snap dan Almond Cluster.

Terdapat beberapa berita yang agak meruntun jiwa dihujung June 2013. Insyallah mudah-mudahan saya dapat melaluinya dengan penuh ketenangan. Yakin pada Nya ada ketetapan yang terbaik untuk saya.Itu semua peringatan pada saya.

Awal bulan July sibuk pula dengan persediaan berpuasa 1434H. Alhamdulillah kali ini puasa dilalui dengan mudah dan tenang. KPI bulan Ramandhan kali ini agak gagal. Hanya sempat berterawih beberapa kali sahaja sepanjang Ramadhan. Doakan saya bertemu lagi Ramdahan hadapan untuk menjayakan KPI nan satu ini.

Dah bermula puasa maka bermula lah majlis berbuka puasa seperti tahun sebelumnya . Sedikit tips untuk siapa yang suka buffet ramadhan atau re-union dalam bulam ramadhan dan seangkatan dengannnya. Seawal bulan May atau June ( utk tahun ini) dalam erti kata lain cari la offer buffet nie 2 bulan atau 3 bulan awal sebelum puasa. Kerana pada waktu ini banyak offer untuk buffet sebab most restaurant and hotel start buat sales ramadhan. So early bird price lebih murah. For example mayba offer 1-3 days Ramdhan harga akan discount sehingga 50% off compared to other days in Ramadhan. Plus penjimatan untuk bulan Rmadhan juga kerana awal-awal dah beli .So rajin-rajin lah Google or bertanya.

Selepas itu sibuk pula dengan tempahan Almond Snaps saya pada pertengahan bulan Julai hinggalah ke malam hari raya. Begitu juga dengan tempahan kek untuk hari raya. Bertungkus lumus pula untuk buat juadah Sate Goreng pada pagi raya. Itu menu kegemaran En El. So the rest menu seperti biasa my MIL yang sediakan.

Tahun ini Hari Raya giliran beraya dengan family En.El.Hari Raya di sambut di KL. Suasana di KL pun meriah jugak sebab jalan jem ok nak g beraya, Tak macam dulu2 jalan lengang bila Hari Raya. Apa pun raya kat KL pun syok jugak . Masih sama cuma cara berbeza dengan kampung.
Ketika majlis berbuka puasa dengan unit Renewable Energey adn Utilities di Felda Villa , Jalan Semarak. Makanan superb uolls. 50% off price per head. Only RM34++ . Beli awal ok!


My side minat baking Almond Snaps. Terima kasih pada yang order dengan Bloom Bakes. Anda amat dihargai . 



Hadiah Hari Raya En. El . 2 helai shawl . Terima kasih dear husband. You know i love you with all my heart even i didn't get this for Hari Raya.. Thank you muahhhhhhhhhhhh!!!



This is us for Hari Raya pertama . Tema baju warna biru. Seriusly ramai sangat orang pakai biru mcm nie. Padan la masa beli kain dah tinggal sikit kat kayu tue. Ok .... tengok betul-betul rambut selebet i tue. Konon nak big curl la bagai ... Buat sendiri last tak jadi yang jadi serabut serabai Hahahaha.. saya nak jual  curling iron saya . Check my blog later for best price. Sebab nak jual sebab tak tau guna and saya hanya guna sekali ... SEKALI sahaja .. heee ok 


Akhir kata Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.  





Comments

Anonymous said…
Hi Fiza,
So cantik baju biru. Tahun ni ramai biru & merah menyala makngah. Banyak kebetulan. Paling kelakar bila sarung kusyen & langsir sama tema kaler dgn baju, hahaha... - Kak Maz
Almond snap tu...memang sedap
Fiza Amran said…
Hi K maz....
hahahahah bila kain langsir dah sama dengan baju kalau saya dah lama larikkkkkk

Popular Posts