Simpulan Masam Manis Acara


Dear Kesayangan ,
Salam penuh kerinduan dari saya.Miss blogging. Sekarang musim hujan. Takkala ini sedang menantikan suami tercinta menjemput ku pulang. apa kan daya hujan rahmat menyimbahi bumi .Hujan lebat dan seperti biasa Lembah Klang akan dipenuhi dengan kereta di sepanjang jalan. Untung lah siapa yang naik kenderaan awam waktu ini. Sap sap soi nah dah sampai dirumah boleh bersenag lenang.

Cerita pasal bersenang lenang, Ya.. saya sangat akui bukan senang kita nak senang. Keperitan dan kepayah perlu dilalui. From an ordinary people to be an extra ordinary people. Untuk menjadi orang yang extra ordinary maka banyak pengorbanan perlu dilakukan. Waima tido pun perlu dikurangkan dan waktu berehat juga di kurang kan. Untuk menumpukan kepada perkara yang lebih penting demi kehidupan dan sesuap nasi. Banyak cabaran untuk menjadi seorang yang extra ordinary. Terkadang boleh hilang sabar. Tapi fokus pada matlamat dan pencapaian menjadikan saya seorang yang lebih kental.

Dah lama nak update blog sebab dah bermacam acara singgah dalam kehidupan saya kala ini.

Pertamanya .. Alhamdulillah order kek RV saya dari hari ke hari menunjukkan indikator yang amat positif . Syukur pada mu Ya Allah. This is my passion insyallah sedikit demi sedit sudah menampakkan hasil. Dah tiba masanya untuk saya diversiti kan collection kek comel dan kek saya. Bukan sekadarSi Baldu Merah tapi lebih lagi.Agak lambat proses diversifikasi saya.Tapi saya mementingkan rasa dan kualiti dalam pembuatan si Baldu Merah ku. Setiap kek yang bakal dipersembahkan kepada pelanggan akan diuji rasa sebanyak yang mungkin dan melalui proses pengomen tegar saya yang komen tanpa rasa belas kasihan This is what i want !.untuk memastikan pelanggan berpuas hati dan merasa berbaloi dengan harga yang di bayar .Dengan itu selang sehari di hari lepas bekerja saya dan En suami bertungkus lumus menyiapkan tempahan kek Baldu Merah kami. Pengenalan kepada koleksi kek kami yang lain akan dilakukan dalam masa beberapa minggu lagi. Nak kongsi di sini beberapa projek dan tempahan yang berjaya di laksanakan


A blue Cookie Monster for a Little Girl Name Amni.A Double layer 9 " RV cake yang di bawa pulang ke Jalan Kelochor , Kota Bharu. Buat jamuan sedara mara katanya.


A basketweave  Kek Hantaran for Engagement bersama Gumpaste flower


Tempahan RV Cuppies for 200 pcs from beberapa orang pelanggan setia kami. Termasuk dengan a gift pack of 4 RV cuppies for a client. Alhamdulillah..


Special order dari Nik from PNS. A 12x12 inch RV cake with an edible image "One Direction " berjaga sehingga 4 pagi untuk kami siapkan kek ini. Tapi hasilnya memuasakn hati. Thanks to En Suami yang sangta kreatif.


Acara seterusnya KL Faboulous Food Hunt 2012 by NSTP . Disertai oleh saya bersama rakan sekerja di Central Market Sabtu lepas.

Acara ini di anjurkan oleh Tourism Malaysia bersama dengan NSTP . Bertujuan untuk memperkenalkan makanan Malaysia dan tempat menarik di Malaysia sekitar Lembah Klang.Cabaran bermula dengan mencari nama makanan melalui soalan yang diberi dalam Central Market. Jangan tak percaya CM sekarang jauh berbeza dengan CM yang 10 tahun lepasa saya datang. Agak impress bila semuanya dan di upgrade kan mejadi kan ianya sangat ekslusif.

Banner untuk hari tersebut


apabila acara bermula ada cameran tgh fokus pada kami so saksikan kami dalam berita NTV 7 pada minit yang ke 0:54

Kami berbaju merah 


Cabaran pertama : Makan 3 keping roti canai  di The Annexxe Nasi Kandar belakng CM.Peserta Zaid.



Zaid tengah kusyuk makan 3 keping roti canai


Seterus nya di Nasi Lemak R.A , Jalan Abdullah perlu menghabiskan 2 bngkus nasi lemak dengan 2 biji telur rebus . Peserta Ain.


Kali ini turn saya pulak makan. Di Nooriza Kg. Baru. Kedai sebelah pintu gerbang Kena makn ikan kembung goreng , ulam raja, sambal belacan , JERING dan nasi putih serta sup. Owh my Goshhhhh this is first time ever i ate JERING.. PEnuh taktikal nak makan nie. Membuatkan orang dihadapan saya terkesima keran less than 5 minutes I finished eating all those thing.



Next challenge Zaid .Makan Mee Rebus dan Cendol di Wahab Restoren di Rampai Buss Park


Dan lagi Ain makan 4 cucuk steamboat. Siap mamat tue cakap " 4 cucuk sahaja" lebih kena bayar sendiri. Hahahahahahah


Zaid jugak kali ini Nasi Ayam Upin dan IPin semuanya di Taman Melati


Akhir sekali Ain habiskan rojak buah di The Best Western Hotel. Sebelum tue acara saya makan nasi daun pisang di Fierce Curry House Bangsar. Tak de orang snap gambar sebab takde orang boleh masuk kecuali peserta.


Time to chillax .. Dipping the leg ONLY after hard work at the infinity pool side.


View from pool side.

We get 28th placing out of 115 teams. Zaid manage to get the lucky draw 2 days and 3 night at Tioman Resort  and K nor getting the Brunch Voucher at J.W Marriot KL for 2. 

Till then see ya'





Comments

Popular Posts