Hujan Panas Hujan Panas dan impian Dapur


Salam Sayang ,


Musim hujan.... Setiap petang mesti hujan .. Alhamdulillah hujan rahmat . Rahmat yang ada disebaliknya tak siapa tahu.. Bila hujan jalan jem bila jem lambat la sampai rumah.Bila dah lambat aduyai.... Penat letih jugk la sampi rumah ..

Sejuk nya cuaca... Bila sejuk2 begini mula la berangan macam-macam kan. Hmmmmm kali nie nak berangan pasal My Dream Kitchen.... Semua orang ada dream kitchen . Saya pun ada.. Tak sabar nya  nak duduk rumah sendiri dan ada kitchen sendiri. Masa saya banyak dihabiskan di kitchen a.k.a dapur. Mencurah kan idea kepada hobi memasak saya dan juga mencuba perkara baru dalam bidang masakan dan juga serving the food. Cerita pasal kitchen nie memang melekakan.

Ok first , saya sangat suka dengan dapur yang bercirikan English . Dapur pulau ataupun Island  Kitchen.Saya impikan dapur yang ada isalan kitchen supaya senang nak buat penyediaan bahan untuk memasak serta ada ruang yang sangat luas untuk saya menyediakan kek serta mendeco kek saya. Cheewahh.... Tak lupa juga nak buat kan island kitchen tue sebagai buffet table. Haa.. x yah nak fikir banquet table apa bagai uoolsss.. Just arrange the buffet spread and voila... Serta pagi2 saya boleh sediakan breakfast untuk keluarga . Jadi satu tempat yang intimate utk bersama suami dan anak-anak nanti. Kalau dah melayu x kan lupa pasal kenduri kendara. Nahhh.. island kitchen ini sangat berguna uollssss...

Aksesori penting untuk kitchen cukup la saya nak oven industrial untuk aktiviti membakar kek.. Weeee....... dan jugak oven conventional yang boleh saya guna nak masak roasted chicken saya.. Mixer yang heavy duty juga sudah pasti saya akan masukkan di satu sudut. TV jangan lupa untuk menonton rancangan AFC saya... ( sob..sob..sob.. i miss the show) . Kelengkapan lain seperti food processor , coffee maker dan pressure cooker a.k.a periuk bertekanan tinggi pun nak kena ada..Aaahhh berangan memang best. Terbayang-bayang Anna Olson nya kitchen. Sama  seperti banyangan saya.
aaahhh ...Nah terlalu banyak impian yet terlalu sikit yang boleh di capai buat masa nie . Apa pun bukan senag nak senag dan sangat senang untuk susah.


Dapur pulau bersama susunan kerusi seerti ini seolah satu cooking show apabila sang penonton duduk sambil menanti makanan disediakan. 





Dapur yang sleek dan luas. Simple yet elegance. Terbayangkan anak-anak berlari - lari di dapur yang luas sambil saya memasak .


Modern kitchen... Kalau saya miliki dapur yang sebegini wahhh semoga semuanya lengkap dan selesa di guna.Sangat suka rekaan meja makan dan kerusi yang bersambung. Memudahkan kerja untuk menghias hidangan.


Dapur nie pun best jugak Bila display wardrobe terletak cantik disebelah dapur. Mula la terbayangkan correlle dan set Noritake bersusn dalam nie.

Apa pun for me kitchen is the heart of the house. Where live , life and growing up start from here.


Picture : Credit to Google


Comments

U.Y.A said…
nk jugk ada meja kecik kt dlm dapur..nk nk nk

Popular Posts