Red Velvet Mega Projek ...We're Open for Business



Dear Kesayangan,
Salam sayang semua . Salam rindu to all my readers. Maaf lama meyepi.

Asyik tertangguh tangguh jer entry nie... Semalam my car broke down dekat tgh NPE Highway... Masa tue my husabnd yang bawak. Nasib baik bukan kena dekat i kalau tak gelabah la jugak x tahu apa nak buat kan.. End up ... call workshop at 8.30 am mana la nak bukak kan.. So sian my husband have to wait there almost 1 1/2 hour utk tunggu bantuan. Dalam kelam kabut dan risau tue nasib baik sempat berfikir untuk call insurance service mintak diaord tow kan kereta to our workshop in Shah Alam. 50 km pertama adalah percuma. Nasib baik jarak ke workshop hanyalah 20km. Sekarang my car in the workshop kena bermalam kat sana. Total semua kena almost RM1K... Tabah lah hati.. tengah bulan nie. Redha jer follow the flow malas nak semak kepala.
Jom kita bercerita tentang benda yang lebih menarik..

 .. Sepi dek kerana sibuk .. Alhamdulillah .. dalam kesibukan datang nya rezeki. Sebenarnya selepas Hari Raya yang lepas saya ada satu projek mega . Rakan sekerja K Halimaton telah menempah cupcakes Red Velvet sebanyak 150 pcs dan 1 biji kek kahwin. Saspen sapen first time amik order besar-besaran. Kalau sebelum nie saya hanya buat untuk makan-makan dan sumbangan pada orang lain.Puas memikir mcmana nak nak buat design dan siapkan kek sebanyak itu. Plus dengan kerisauan mama tercinta untuk berangkat ke Tanah Suci. Order untuk K halimaton adlah pada 29 September 2012. Pada masa yang sama mama tengah menunggu panggilan untuk berangkat ke Tanah Suci. Berdebar tunggu. Kalau clash tak ker naya .. Menghampakan harapan orang nak kahwin. Saya faham perasaan itu.

Seminggu sebelum majlis mama call cakap tarikh berlepas pada 12 October 2012. Alhamdulillah .. Sesungguh nya Allah maha mengetahui tentang hambanya. So seminggu sebelum majlis maka bermula lah operasi saya untuk menyiapkan tempahan K Ton. Sampaikan tengah meeting pun boleh sketch design untuk kek . Saspen ko.... First time dengan saya yang tak berapa nak g kelas belajar semuanya. All from you tube only..
Kat bawah nie saya snap masa lepas sketch dalam meeting..Kerlasss ko bos beriya discuss stok nak gaduh aku dok buat mende nie.. Komited beb komited..


Ok after several Google and research here come the end results. Kat bawah nie gambar kek kahwin yang saya ber as complimentray to K Ton dan 150 pcs cuppies. Maafkan saya. Saya budak baru belajar kalau tak kena tolong tunjukkan . Masih berjinak-jinak dalam seni menghias kek nie. Terharu sangta bila K Ton beri kepercayaan kepada saya untuk siapkan tasks nie.


Sebiji kek 8 inchi Red Velvet yang dihiasi dengan buttercrean dan dilapisi dengan cream cheese.Hiasan bunga mawar merah gumpaste. Gumpaste beli kat kedai jer sebab x sempat nak menatap mu.

Pandangan keseluruhan kek dan cupcakes

Hiasan Perama - Little Roses

Hiasan Keduan - Love in Heart


Hiasan Ketiga - Roses in the Garden.

Secara keseluruhannya .. saya bersyukur kerana order dari K Ton pembuka jalan saya dalam order setrusnya. Terima Kasih K ton. Menurut K Ton cupcakes saya habis licin within 30 minit di offer kepada saudara mara terdekat.

Dengan ini saya juga ingin membuat pengumuman bahawa order Kek dan Cupcakes Red Velvet telah di buka. Siapa beminat untuk order boleh  :

Email : fiza_amran@yahoo.com

atau 

Whatssapp : 019-309 8989 
(* text only no call)

Thank You




Comments

Fazi Hanif said…
memang cedapp.. already taste tested! yummyyyy
Fiza Amran said…
Fazi : thank you for your testimonial..

Popular Posts