Updated Ramadhan


Salam peeps,

Lama x updated blog. Maaflah keadaan tak mengizinkan terlalu banyak perkara berlaku .Demam setiap seminggu sekali dengan selsema non-stop serta batuk. Yang pasti bila saya batuk memang lamaaaaaaaaaaaaaaaaa sampai sekrang pun x baik lagi. Dah nak kena jumpa specialist plak dah. Sweet kan my FIL siap nak bawak berubat ikhtiar cara kampung lagi.Pasni berbetik - betik la i....But its ok sangat sweeetttttttttttt walaupun kadang2 dia mcm garang heee...



Saya demam sampai tahap saya beli termometer untuk monitor temp badan sendiri. Forehead thermometer nie saya beli dekat Caring Pharmacy RM7 jer.. Tak berapa nak accurate but it helps. Masa nie doc cakap kelenjar saya dah bengkak sebab tue la saya demam non-stop. Dapat ubat kurang bengkak. Dapat ubat selsema dan senagkatan dengan nya,doc yg cakap kelenjar saya bengkak adalah doc yang ketiga saya jumpa. Lepas tue kepala saya pening2... high mabuk.. Bila petang meloya nak muntah. Dah semua propaganza kata saya pregnant plak. To be honest memamng kami tengah berusaha. Setiap kali ada simptom2 mcm nie sure saya akan beli UPT nak buat test. Setiap kali itu jugak lah saya nie akan kecewa sebannya negative i'm not pregnant , semua tue adalah false alarm . Dah dua kali saya kena mcm nie. Sabar lah hati saya terima dengan redha. Kalau dengan kesakitan ini penghapus dosa saya redha.

Last weeek sempat pulang ke kampung untuk berpuasa bersama mama. Kami berdua jer kat rumah adik-adik lain dah balik awal puasa. Happy gila dapat balik rumah sebabnya dapat manja2 dengan mama. Cik El x balik sebab Monday dia keje.Maka saya balik seorang diri naik keretapi senandung mutiara . Keretapai dengan katil naik2 jer dekat stesyen Rawang saya sahur berbekalkan bihun goreng yang Cik El beli * tq luvs. Makan ubat batuk and the rest is history.Sedar jer saya dah sampai stesyen Bukit Mertajam which next stesyen adalah Butterworth. 


Hari sabtu masa berbuka mama dengan baiknya buat Nasi Ulam. Orang utara sure tau punya nasi nie. Macam nasi kerabu tapi ulam nya di gaul dengan nasi bersama bawang, belacan , cili tumbuk dan ikan masin yang di bakar dan ditumbuk.Memang my fav since arwah tok ada lagi. Saya tak tahu berapa jenis daun yang ada . But berbelas-belas daun yang dihiris dan digaul . Rahsia untuk umur 31 tahun nampak macam 25 tahun. Makan la ulam - ulaman.

Nasi Ulam


Geng nak makan nasi ulam adalah sayur keladi masak asam. Selalunya kalau ramai nak makan kami akan siang keladi dan masak sendiri. MEmandangkan kami bertiga dengan adik yang sorang lagi maka beli sudeyyyy. Tapi rasanya memang la x sama dengan buat sendiri kan. Apa pun puas hati jugak.
Saya balik ke KL semula pada hari Isnin. Minggu nie adalah minggu cuti Nuzul Quran ( Thanks hubby bagi balik Penang).Untuk mengelakkan keletihan dan jamm di highway. Risau la kan... Saya ambil Fireflyz dari PEN ker SZB. Bukan lah first time naik FF. Standard la pesawat ringankalau air pocket apa bagai cepat bebennor bergoyang nya. Semalam masa balik cuaca agak kurang memuaskan in fact flight delay sikit sebab air traffic kat KL congested. Masa dalam flight tue tiba2 bergoyang dan bergegar sekuat-kuat nya. Masa tue hanya berdoa Ya Allah selamatkan lah aku supaya sempat sampai Subang jumpa suami aku. Sampai boleh katakan ada banyak orang pegang seat depan bila flight bergoyang. 1 jam kemudian saya selamat sampai Subang dengan jayanya..


Ini gambar masa baru naik... Happy jer kan... Sebelum berlaku gegaran hebat.


Seat sebelah saya yang kosng . Aslanya ada satu Chinese Man pastu dia pindah tempat lain. Happy gila i sebabnya luas la sikit i boleh conquer. 


Pandangan dalam flight masa nie 30 minit take off


Yang best naik Fireflys nie. Anda dapat refreshments free ok. Kacang . Even i pose i dapat jugak pilihan kacang dan muffins. Kalau naik AirAsia ko telan la angin sampai destinasi seterusnya. 


Gambar hiasan jer tisu nie dah tak de keje lepas tue dengan jayanya saya tidur sampai dia annouce 

"We will landing in SZB in 10 minutes time . Thank you for flying with us "

Semalam juga dengan jaya nya berbuka puasa makan Daging Salai Masak Lemak Cili Api.. Terbaikkkkkkkkkkkkkkkkkk....

Comments

Popular Posts