Little sweet story...



Salam Ramadhan  yang ke 19 ,


Holla kesayangan and readers also silent readers. Semalam kami berkesempatan berbuka bersama adik-adik di Shah Alam .Pilihan kali ini adalah di Wang Solo Ayam Penyet.Seronok dapat bebruka bersama-sama macam-macam kerenah adik -adik I. Biasa la bila perempuan semua berjumpa Cik El sekadar senyum dan makan. Dalam masa tue sempat lagi adik -adik saya bershopping dekat Jakel Carpet Shah Alam. Done with berbuka. Adik saya yang keje dekat HKL keluar satu statement .
" HKL nya service sangat effisyen sekarang within 30 minit dah boleh keluar dari outpatient"
" Ya ka...????"
"Ya la jom la kakak kita pi check batuk kakak. Dah 2 weeks ."

Ok saya setuju nak ke HKL since saya nak kena hantar dia balik Kg. Baru.Plus batuk saya semakin menyeksakan. Letih ooo.....Kami sampi lebih kurang jam 9.20 mlm. By 9.50 mlm saya dah selesai buat check up termasuk la blood test untuk check platlet darah. alhamdulillah semuanya normal.Masuk bilik konsultasi saya explain apa yang patut pada doktor mcmana saya batuk dan juga dan berapa lama saya sakit.Akhirnya doktor advise saya untuk amik nebuliser mild asthma katanya. Please datang balik esok untuk buat x- ray dan check semula sama ada betul ada asthma ker tak.
Malam semalam jugak saya dapat nebuliser selama 15 minit dan dah boleh balik.
Kesimpulannya saya sangat gembira dengan servis di HKL . Nampak ada banyak improvement my sister berjaya prove me that i'm wrong.
Untuk susulan saya dah buat appoitment dengan doktor pakar di Sime Darby Medical Centre. Will updated later on this.
Ada sejarah disebalik pernafasan saya yang berbunyi atau mat salleh panggil wheezing... Saya semasa berumur 9 tahun telah dibawa oleh mama untk mendapatkan rawatan di klinik kesihatan. Disebabkan setiap kali bernafas saya wheezing.. Suspect utaam adalah asthma la kan. Siap dapat surat dari doktor untuk tidak membenarkan saya bersukan tau. Waahhhhhhh mana boleh ini macam saya seorang kanak-kanak yang sangat aktif semua sukan saya nak main. Sampaikan cikgu tak bagi saya join sukan . Itu cerita masa sekolah rendah la kan.
Bila masuk sekolah menengah saya pun dah terlepas dari pemerhatian mama dan ayah. Heee... kata duduk asrama kan... Apa lagi kaw-kaw main sukan ntah apa2 game main dari bola kat kaki , bola sambut kat tangan sampai la main ketuk bola ngan kayu. Apa lagi bedal jer. Akhirnya jatuh cinta dengan ketuk bola dengan kayu a.k.a hoki. Pelik tapi benar lepas main hoki ker semasa main hoki sekali pun xde rasa lelah lansung .. x penat tak asthma dan seangkatan dengannya.Haaa.... terkejut mama i ..Apa pun dah tua2 gajah nie dengan teknologi yang semakin tinggi akhirnya saya terjumpa artikel *saya dah lupa baca web mana .Tapi statement bertulis premature baby will have difficulties in breathing or minor symptom of respiratory problem  . Ala bahasa melayu nya kalau lahir tak cukup bulan mesti akan ada tanda2 masalah dengan sistem pernafasan. Owh ya memprem bebel pasal prem baby. I am PREM BABY.So saya suspect saya ada masalah ini disebabkan saya lahir jadi prem baby.

Apa pun ujian saya kali nie saya redha insyallah ada benda manis disebaliknya tak berhenti berharap dan sentiasa bersangka baik pada pencipta iaitu ALLAH.

Till then



Comments

Popular Posts