Khazanah Beg Part II


Salam sayang ,

Seperti yang di janjikan ini adalah sambungan dari entry sebelum ini.Jom tengok pulak apa lagi khazanah yang saya usung setiap hari. Wanita tanpa make up adalah tidak langkap. As for me saya berbedak , bergincu dan berpipi merah hanya lah sekadar untuk nampak presentable bila berada di pejabat. biar muka tak pucat bibir tak kusam .Kadang-kadang saya culas jugak dalam memastikan saya tetap presentable biasalah namanya pun manusia.

Mungkin bila ada kesemptan saya nak buat simple tutorial on make up kepejabat . Apa kata survey ?? Setuju?? tinggalkan di ruangan komen.

Jom tengok apa yang ada dalam beg make up harian saya:




  • Dari atas : 2- way cake foundation. ( boleh apply untuk dry atau pun wet ) kalau nak coverage menyeluruh boleh gunakan dengan span basah.
  • Bekas bulat warna gold adalah sebahagian daripada set hantaran saya yang lepas.Itu adalah kombinasi blusher/pemerah pipi dan 3 warna asas eye shadow. Maaf lupa nak amik gambar close up. Saya tak kenakan eye shadow ke pejabat cuma kenakan bila ada majlis tertentu .
  • Sebelah kanan : bekas lipstick warna hitam M.A.C pemulas bibir warna merah jambu - untuk gaya natural, bekas lipstick warna gold Estee Lauder pemulas bibir warna merah hati shimmer.
  • Sebelah bawah : Bekas warna gold adalah berus untuk pemerah pipi.
  • Mascara didalam bekas berwarna ungu. Maybelline falsie volume .... Sepanjang pengalaman saya menggunkan mascara memang maybelline is the best. World brand for mascara.
  • Pensil : Penggaris mata Estee Lauder 
  • Sebelah atas kanan: Tweezer - saya guna untuk buang bulu-bulu halus di atas bibir a.k.a upper lips. Selepas threading akan naik beberapa bulu halus yang for sure akan mencacatkan make up saya.
  • Hair clip : For emergency kalau dandanan rambut buat hal..
Till then.. Take Care

 Muahhhhhhhhhhhhhh

Comments

Popular Posts