Malu i Malu...!!!!!!

Salam Sayang Jumaat ,

Pertama-tama kali saya nak ucapkan terima kasih tak terhingga kepada semua silent reader saya. Thanks kerana menjadi follower tetap.. Cheewah perasan ala-ala diva la plak kan i nie.
OK dikala semua orang sedang sibuk menghappykan diri di hari Jumaat saya dengan penuh berdedikasinya driving ker Wild Wild West ( Istilah yang digunakan oleh saya untuk visit satu site mill di West Oil Mill ) . So task pagi ini adalah untuk buat pipe inspection biogas.. Layman language nya check guna mata utk tengok kondisi paip tue ok ker tidak.
Saya tanpa menyesaki apa-apa terus pergi dan sampai ke sana. Mula-mula sekali rakan saya dah remind.. Kita akan masuk ke dalam "hutan dara" dan berjalan sejauh 1.6 km mengikut laluan paip hinggalah ke bangunan utama. Saya dalam hati " ok jer cepat sikit kurus" dan dia juga cakap ready for Camel Trophy Adventure. Waahhhhhh... kelas gitu siap ada camel trophy lagi, Hahahaha

Perjalanan di mulakan. Pagi tadi hujan selebat-lebatnya ... So always aware that jalan tanah merah estet sudah pastinya becak. Halangan  pertama membawa motosikal dengan laluan tanah merah yang becak dan licin hinggakan sampai satu ketika saya hampir tergelincir uolls... Steady lagi nasib baik ada skill merempit dgn motosikal masa zaman belajar dulu masih ada.. ( berguna jugak pengalaman susah payah zaman dulu naik moto sana sini). Sampai kat titi .. Hahahahaha seriau bak kata orang penang. Membalancekan diri sendiri kat sini.Chewaahhh akhirnya saya berjaya sampai ke tempat yang dituju.



Nampak tak longkang nie. Ada 14 point longkang yang begini untuk dilompat atau di langkah .. Pilih salah satu. Langkah lompat langkah lompat sampai ke point ke 9... Dupppp..... Macam nangka busuk saya jatuh berlutut ... Sedar-sedar kaki dah tenggelam sampai pergelangan kaki. Hahahaahaha malu weih...Sangat malu ..Diorang nak tolong saya pun serba salah .. Hahahaha malu mak .. memang mak malu.... ntah apa la diorang nampak dari belakang. 
Lupa nak cakap kami bertiga . Saya , kawan saya dan seorang operator.Saya di tengah dan ada orang depan belakang . Perempuan la katan mesti la ada orang escort hihihihihihi..


Sangat mencabar sebabnya banyak semak dan lalang. Pandang kiri ada biawak weihhhhhhhhh rasa nak lari laju-laju tapi sedar tengok kaki masih di tempat yang sama.Nak lari pun nak kena fikir kasut boot pun dah berat . Saat ini hanya terkenang nak beli boot Timberland sepasang senang nak mengharung hutan macam nie lagi.Kat atas tue sikit gambaran mcmana rupa hutan yang saya redah pagi tadi.


Ok bahan bukti saya tergolek kasut yang tenggelam sebelah dan seluar yang kotor. Dah la malam nie ada dinner kat OU uolllsss..

Lagi bahan bukti saya tergolek .. Adeiii comotnya i.. Malunya nak masuk opis.... hahahahaha finally saya masuk jugak opis. Selamba dengan seluar comot dan muka comot sebab ada keje lain menanti . Kesimpulannya , adventure jugak keje hari nie. 1.6km meredah hutan dan saya rasa kena teruskan bersenam untk lebih fit . Kalau nak hantar saya ke team building saya dah bersedia. 

Happy Friday 



Comments

Popular Posts