Kek kahwin oh kek Kahwin & Sebuah kepercayaan




Salam sayang ,

Untuk pertama pertama nya saya nak review berkenaan kek perkahwinan saya.Penuh dengan kisah dan sejarah.Apa pun alhamdulillah Allah S.W.T mempermudahkan segalanya.

Kek saya di buat oleh Melting Bites dengan belas ehsan mereka.Kenapa belas ehsan ???? Jom saya nak bercerita.

Sebulan yang lepas .
Beberapa quotation telah di ambil. Range price RM150- RM 500.
Quo A : RM500
Quo B : RM 250
Quo C : RM 170
Well... Utk b2b semestinya akan pilih yg paling murah memikirkan banyak duit nak guna nanti. Maka dengan penuh keyakinan saya pilih Quo C sebabnya pertama : murah, kedua : saya nak bantu ibu tunggal dan.ketiga : sebab dia adalah sepupu saya.Sebulan pun berlalu.

3 hari sebelum majlis

Saya sms Quo C .
" salam macam mana kek? Bila boleh ambil"

Ang nie gmbq pun xantaq. Kte nk antaq. Lau nk aku wat desing aku lah. Ang gthu tema.

Weih aku dh mms la... Hg x dpt ka???

Xdpt pun. Tggu nye lmab. Aku ingat nk tlak je bab de order dok masuk.

Alamak hg x mau buat kek aku ka?? Aku mati2 ingt hg dh dpt design ...

Lau xdak. Ptg nie gthu aku. Aku wat kat ang. Sian lak.

Sorry aku x dgr td.. Xpa la weih hg x yah kesian kat aku. Aku dh jumpa kaki nak buat kek. Terima kasih banyak2...

Ok. Sory k.

Ini adalah sms saya dengan beliau.satu pun saya tak edit. Ok mungkin salah saya dia xdpt design tue.Tapi sebagai org berniaga mesti dia akan kompomkan design before buat dan dah tahu majlis dh sgt dkt kan?? Masa perbualan telefon saya dengan dia . Dia boleh ckp barang nak buat kek utk tmphn 3.3.2012 semua dah beli.But not my cake nya ingredients.Apa alasan tue. Takkan la u jual kek beli tepung sekilo sekilo. Apa pun saya dah fed up.. Niat ikhlas nak menolong dh jadi dosa buat saya.
Tapi dalam kekecewaan saya sedar ini semua dugaan untuk saya. Redha dan pasrah saya call melting bites dan dengan rendah diri mereka menerima tempahan last minit saya. Tiada fondant seperti yg diharapkan hanyalah cake cream yang manis dan humble seperti pembuatnya. Alhamdulillah ujian di beri pada saya kesulitan diterima saya dapat kek yang sangat istimewa dan sangat cantik dan hygiene terjamin. Itulah dia cerita-cerita kesedihan dan kegembiraan saya sebelum majlis. Syukur semuanya dapat di atasi. To melting bites i owe u big time yo...

Comments

syukur ada juga yg sanggup buat walau order last minit kan... cantik!

Popular Posts