My Dream Space by IKEA

Holla Peeps ,

Visit to IKEA nie dah lama sebenarnya tapi baru sempat nak cerita kat sini, Since my bestfren Pn Norlia nie tak tahu jalan ke sana, Saya buat free tutorial untuk dia. Tunjuk jalan. Minah nie bab jalan memang dia lemah sikit since dia dapat kawan yang suka berjalan so tidak kah ini satu combination yang terbaik ??Heheheh sorry terperasan sekejap.

Biasa la kalau dah nama bestfren berjalan kalau tak berangan tak lengkap lah visit kami. So masing-masing ada impian untuk our dream house. Since Pn Norlia bakal menduduki rumah baru tak lama lagi harus la kan dia plan macam-macam. Even saya belum berpeluang lagi tapi satu hari pasti saya akan ada rumah sendiri. Join la jugak berangan -angan nya tue.

Tapi ada peristiwa sikit masa tue. Kami makan salmon dan juga meatball malam tue.Seronok punya makan. Tiba-tiba esoknya saya dan Pn Norlia sakit perut tahap tak boleh blah punya . Saya demam ok esoknya. Fobia la plak nak makan this time kat IKEA.

Jom layan impian dan angan-angan kami berdua.

Ini meatball ..sedap memang sedap tapi fries dia mcm lembik

My Salmon tapi tgk potato dia mcm spoiled. I suspect potato dia nie la buat hal.

Brocolli dengan butter sauce.. Yummy

Almond Chocolate Cake


Ini adalah dreamkitchen saya . Saya nak guna this konsep dekat wet kitchen. Menurut En Tunang saya rumah ibu beliau pernah guna kitachen yang macam nie tapi malang sekali tidak berapa sesuai dengan cuaca kita saya rasa. Eran top of the railing tue easily collecting dust, Nak guna yang atas tinggi sangat.


Ini adalah mini pantry dalam wet kitchen. Good unuk letak stok-stok berasa kicap dan pelbagai barang keperluan yang lain

Dining room yang simple dan cosy .Saya suka konsep ini sebabnya banyak space untk anak-anak berjalan dan mengurangkan risiko kecederaan.

Kitchen ini saya suka jika saya mempunyai kondo sendiri simple and sangat intimate.

Sama juga banyak ruangan yang boleh di utilised dengan gaya kitchen yang macam nie. Sesuai untuk kediaman comel dan mereka yang tidak mempunyai ahli keluarga yang ramai.

Untuk mereka yang mempunyai kediaman dan kitchen memanjang boleh mencuba untuk buat design yang macam nie. Banyak space utk bergerak walaupun memanjang.

Ini adalah bilik tidur. Saya suka bilik tidur sebegini kerana ianya lebih rileks dan tenang untuk berehat

Ini adalah almari yang saya suka. No need dressing table uolss.Cermin seluas alam ada di sini.I likeeeeeeee..


Konsep bilik tidur yang sangat organize. Bila ditutup pintunya kita dah tak nampak apa-apa. Yang ada hanya anda dan pasangan berserta katil yang selesa


Ini Pn.Norlia kita.Ini kami tengah berangan nak ada walk-in-wardrobe yang macam ini. Ala-ala Sara Jessicca Simpson dalan Sex and the City 2. Auwwww...best best




Till then.

Comments

Rohani Hashim said…
fiza...
hany pun suker wardrobe yg last itu...aaaa bilakah akn dapat ni...hehehee dlm otak duk fikir mana lah bilik yg nk buat cmni hihihi

Popular Posts