My Journey and aktiviti during CNY Holiday

Salam semua ,

Miss u all readers and silent readers. Leave your comment if u r one of silent reader so that i can acknowledge you all and appreciate you all also not to forget to my loyal readers.Thanks a lot for your support.

Maaf blog lama tak ber updated. Sebab nya saya sangat membusykan diri travel here and there. Start cuti CNY saya cuti di rumah balik ke kampung halaman di Kepala Batas. Almost seminggu bercuti maka macam-macam lah aktivitinya saya buat dirumah. Tapi itu pun ada yg masih pending belum selesai. Balik semula ke KL pada hari Khamis bertolak dr Penang jam 4 pagi. Sampai office ngam ngam time 8.30 pm . Jangan tanya berapa saya speed yang penting alhamdulillah saya selamat sampai.

On thursday saya balik rumah bersiap ala kadar berehat sebentar and the next day saya bertolak ke Kota Bharu bersama tunang dan keluarga. Kami bertolak jam 9 pagi dan tiba di sana jam 5 petang. Saya rasa saya dah pening dan penat menunggu time sampai ke sana. Maybe ada yang cakap eleh sekejap jer 8 jam ..Untuk saya yang first time ke sana menaiki kereta itulah adalah perjalanan yang paling panjang pernah saya lalui.Tujuan saya ke sana? Hmmm... yang pertama menyelesaikan urusan untk barang akad nikah . Gelang tangan dan cincin untuk en tunang saya. Mengapa Kota Bharu menjadi pilihan? Sebabnya Kota Bharu adalah tempat yang paling murah dan design yang cantik untuk beli emas. Plus en tunang juga ada beberapa keperluan untuk pulang ke sana . We kills 2 birds with 1 stone. Secara umumnya walaupun penat trip ini amat berbaloi kerana banyak urusan dapat diselesaikan.

Kesempatan balik ke Penang memberi peluang untuk kami the whole family gather. Selepas selesai urusan submit borang kahwin saya .. yeaaaaa.. dah boleh kahwin (gedik kan.. ) kami sekeluarga ke Tanjung a.k.a Georgetown untuk membeli barang kemas. Adik -adik I la yang paling excited.I tumpang jer. So sementara nak ke kedai emas maka kami singgah makan di Kapitan , Georgetown untuk makan Biryani Claypot dan Tandoori Naan Milani Chicken. Rasanya ??? Wow memang terangkat beb.... 3 Claypot Biryani dan 2 Naan Milani Chicken berjaya di habiskan.












Comments

Popular Posts