Teknologi dan Saya

Salam Peeps ,

Ketika ini mata saya masih tak dapat nak di lelapkan.Hmmm... baru lepas bershopping di alam maya. Haishhhh .. sangat bahaya bila boleh bershopping at anytime anywhere.Teknologi dan saya memang tak dapat nak dipisahkan sekarang.Mula-mulazaman 90-an berkenalandengan internet. Pada asalnya hanya ada komputer tanpa ada internet. Maka tiap2 hari pergi melangut ker CC a.k.a Cyber Cafe. sure semua orang lalui zaman nie. Pada masa nie. Topik kegilaan adalah MIRC itu yang saya ingat la dan bermacam-mamcam jennis laman sembang ynag wujud.Agak-agak orang tue aktif 24 jam maka boleh la dia menjadi moderator seolah-olah penghulu di alam maya. Ok la kan nak jadi penghulu betul pun jenuh nak menunggunya . Dalam MIRC pun jadilah.

Seterusnya... dah ada komputer kat rumah dengan line internet snail..Mula -mula service provider JARING. Pastu keluar la plak dari Telekomnya . Ntah apa namanya lupa lak. ala yang ada dialing 1316 ye ke.. main hentam saja. Masa tue itu la kira yg paling hebat di alam maya. Lama kelamaan makin berkembang hingga lah skrang yang korang guna paling canggih Unifi.

As for me pulak... Saya gunakan internet pada asalnya skadar utk berbalas email. Pastu keluar laman-laman sosisal yg tumbuh mcm cendawan.Semua saya join.

Tapi pada pandangan saya insan kerdil ini merasakan teknologi dan saya tak dapat nak dipisahkan bila sentiasa kena ada smart phone dan juga internet access.Bermula dengan internet banking saya explore dan explore serta berjumpa dengan bermamca-macam service dlm talian.Sejak kesibukan menghambat saya maka ini lah kemudahan yang di tunggu2.

Setiap bulan gajisaya akan habis byr hutang dalam masa hanya 30 minit. No hassle no trouble x perlu fikir parking dan nak beratur. then now dah pulak saya bershopping dlm talian selalu tengok orang jer nah sekarang nie saya pun dh ula berjinak which is sangat bahaya.Bahaya pada poket.

So baik buruk teknologi ini adalah bergantung pada diri sendiri. Dan saya  sangat mengantuk skrang.




Comments

Rohani Hashim said…
betol fiza, baik buruk semua terletak pada diri sendiri. sori fiza lama tak jengah sini...rindu sgt kt fiza...
Fiza Amran said…
aby rindu hant jugakk......

Popular Posts