Halwa Telinga Majlis Perkahwinan

Holla ...
How are u readers.. Saya mengharapkan semuanya berada dalam keadaan yg baik. Saya sekarang berada di SDMC untuk pemeriksaan susulan.Perkara biasa tiada apa yang serius.
Jaga diri anda kerana diri m u sangat berharga.

Come lets talk about halwa telinga atau pun muzik atau pun lagu di majlis dan emcee..Bila bercakap berkenaan emcee ataupun DJ suka saya nak kongsi. Perkara pertama sebelum membuat pilihan DJ.Check hati dan jiwa majlis yang macam mana yang korang nak. Impian perkahwinan yang bagaimana. As for me saya perlukan lagu hanya untuk ada ambience atau suasana.I mean saya hanya nak lagu-lagu kedengaran berkumandang tanpa suara sumbang DJ yang buat huru hara di majlis perkahwinan saya. Bising macam pasar malam . Berjalan sana sini interview orang tak tentu arah.Serta buka lagu kuat-kuat. I don't need that. Saya hanya perlukan seorang audio man untuk menjaga system audio saya supaya senang di dengar telinga dan bercakap ketika perlu. Saya nak.audio man yg tahu dengar cakap. Bukan buat ikut suka. Yang tahu hormat majlis orang.

Saya juga kurang gemar dengan pilihan lagu yang biasanya ada.Dangdut is a no no ok. Lagu rock kapak juga bukan pilihan saya. Sessi karaoke lain kali la buat. Tujuan saya untuk sistem audio ini saya hanya perlukan kelengakapan audio. Pilihan lagu saya akan buat sendiri mengikut apa yang saya nak. Bukan apa yang orang lain nak. Ini majlis saya dan saya yang akan tentukan apa yang saya nak.
Ok fine akan keluar komen-komen yang menyakitkan hati.
"alah kalau setakat nak pasang lagu baik pakai home theather yang ada kat rumah saja.. Jimat duit. Pasang laptop buka lagu dr CD "

Memang la boleh pakai tapi sejauh mana lagu tue boleh dengar setakat depan meja pengantin dan buka kuat-kuat dengan bunyi yang sangat memeritkan telinga .Better tak payah yang penting sekarang adalah kualiti bunyi dan kekuatan.lagu yang sederhana tapi boleh cover the whole khemah disamping tetamu masih boleh mendengar dan berbual sesama mereka.

Plus lagi satu tips jangan ambil audio man yang orang rekemen tanpa anda mendengar hasil kerja nya. Dengar ,lihat dan pandang cara dia bekerja dan cara dia berkomunikasi dengan tuan rumah juga tetamu. Kalau audio man cum dj nie lulus kriteria di atas . Boleh la di pertimbangkan.
Lagu pilihan pulak saya sukakan lagu yang happy dan enjoy. Mengikut itenary majlis . Example kalau waktu pengantin sampai saya nak gunakan selawat nabi .Bermacam-macam jenis selawat ada. Lebih tenang dan lebih senang. Lepas tue masa pengantin merenjis boleh la pasang lagu gamelan. Sesi makan pengantin boleh lah nak mainkan lagu minus one medley love song oldies dan juga lagu pengantin baru melayu.Semasa sesi potong kek boleh lah pasang lagu feeling feeling indonesia ker malaysia. Sessi beramah mesra pulak boleh la pasang lagi yang rileks dan tak tension.
Ikut pilihan hati menasing nak buat mcmana .Ini hanya cadangan saya sahaja.
Yang penting komunikasi antara tuan rumah dan audioman ini sangat penting.
Entry selepas ini saya akan kongsikan beberapa no.contact PA system sekitar Pulau Pinang.
Thanks to all B2B Penang/Kedah yang nak berkongsi dengan saya.

Love u all..
Kalau ada sesiapa yang mempunyai contact no lagi boleh kongsi kat sini.Sampai sekarang saya belum finalise lagi siapa yang saya nak hire.

Thanks muchoooo muahhh muahhhh

Comments

Popular Posts