Segalanya tentang perkahwinan yang ku rasa

Salam Sayang Readers,

Saya tak tahu siapa anda , saya tak kenal siapa anda dan mungkin saya kenal siapa anda.Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menatap blog saya yang tak seberapa.Hari nie saya rasa kurang sihat. Saya rasa selsema dan batuk dah kembali. Dah lama juga saya tak meluahkan cerita emo kat sini.

Hahahahaa... i'm always happy peeps.

Hanya tinggal beberapa bulan untuk saya siapkan macam-macam perkara dalam masa yang singkat dalam majlis perkahwinan saya. Saya hanya ada beberapa bulan juga untuk menjadi orang yang lebih baik. Saya ada impian saya. Saya ada angan-angan saya. Impian yang saya harap saya dapat realisasikan dalam perkara PENTING dalam hidup saya.


Mungkin ada yang cakap saya degil dan mungkin ada yang akan cakap saya tak dengar kata. Tapi salah kah saya untuk memilih perkara yang akan berlaku sekali dalam seumur hidup saya.Saya tak nak merealisasikan impian dan angan-angan saya pada anak-anak kelak. Saya mahu jadi seorang ibu yang understanding dan sangat sporting. Saya nak jadi ibu yang memberikan kebebasan pada anak-anak memilih apa yang di minati dinginkan dalam hidup selagi tidak melanggar batas-batas agama.

Sangat kecewa apabila bonda tak menerima tema warna pilihan saya iaitu hot orange. Yang saya rasa saya sgt sesuai dalam warna tue kerana warna sunny mencerminkan peribadi saya yang happy go lucky.Ok win-win situation. Bonda pilih peach kaler.. Saya still dengan orange. Maka nya win-win situation di sini ialah baju lining orange dan dilembutkan dengan peach di lapisan atas. Ok deal...

Impian saya ialah untuk menjadi seorang princess.. Saya tak nak jadi ratu nak jadi princess sebab princess tue sweet. Saya teringin nak pakai baju full beads dengan long train skirt masa majlis perkahwinan saya.Dari saat saya di buka kan hati untuk berkahwin dari saat itu lah saya terbayangkan wedding dress saya.. Bila berjalan di walkway kain meleret dan rambut digayakan ala permaisuri classic ( bayangkan rambut bonda kepada princess fiona dalam Shrek ) saya nak berjalan dengan bergaya dan cantik di samping cinta hati saya.Walaupun pada fizikalnya nampak saya kasar tapi dalam hati saya sukakan perkara yang sweet2 gitu..Bersanding di atas pelamin yang juga sweet.Itu lah impian perkahwinan saya.

Saya tak suka idea bersalin pakaian pada masa yang sama.Sejam pakai baju nie sejam tukar. Apa guna buat baju lawa2 hanya pakai selama beberapa jam dan tukar. Biarlah berbaloi investment nanti. Saya tak tolak untuk persalinan klasik saya setuju dan suka. Cuma saya tak suka untuk saya terpaksa memilih perkara yang saya dah tahu saya tak nak pilih.

Saya juga tak suka untuk ikut suara veto.Atau menjadi penentu kuasa veto . Apa yang saya nak hanya lah Win -win situation. Saya tak suka bermasam muka atau terkilan dengan pilihan yang salah.Saya tak nak rasa terkilan seumur hidup.Dan perkara sebegini akan buat kan ada sedikit masam bila terkenangkan hari itu nanti.

Untuk cenderahati nanti saya sukakan DIY saya sukakan something yang orang akan guna dan kenang. Saya tak suka nak membazir pada benda yang akhirnya mengumpul habuk dan terus di buang. Saya inginkan cenderahati yang simple untuk tetamu saya. Rezeki saya masa tunang ramai yang nak sponsor. So bila rezeki saya maka rezeki utk tetamu saya juga. Jangan di keji jangan di bandingkan dengan apa yang pernah dapat sebelum ini.Seperti yang saya cakap itu rezeki saya dan rezeki tetamu saya. Yang pasti something sweet and simple bakal menjadi pilihan. Bak kata orang perkahwinan mestilah manis. Maka dengan itu cenderahati juga hendaklah yang manis-manis saja.

Perkahwinan itu toleransi .. kalau saya boleh bertoleransi pasti saya juga mengharapkan orang lain boleh bertoleransi dengan saya. Saya tak mampu nak hired Pak Abu untuk gubahan hantaran saya. Saya juga tak mampu nak menggunakan service Flora Etc untuk pelamin impian. Teringin juga nak Datin Lynda Rahim design baju saya. Tapi saya sedar saya tak mampu untuk semua itu. Gubahan saya buat sendiri kerana saya tahu apa yang saya nak. Saya tak pernah komplen bila saya harus buat gubahan sendiri.Saya suka dan saya rela cuma saya tak rela bila mereka mempersoalkan betapa renyah dan lecehnya untuk membuat persediaan semua ini. Ini lah asam garam dalam sebuah majlis perkahwinan. Lebih baik berdiam diri dari terus membuatkan  saya terus rasa kecil hati.Biarlah pelamin saya harapkan orang faham kehendak saya. Biarlah baju saya sewa. Asalkan majlis impian saya terlaksana.

Saya nak majlis saya lancar tanpa ada sesiapa berkecil hati.Saya nak majlis yang sweet but sangat meriah dengan kehadiran teman-teman. Saya nak majlis yang semua nya Just in Time dan Just Nice. Tiada berlebih dan Tiada berkurang.

Doakan saya ...


Comments

Popular Posts