Open house , pavlova dan detox punya cerita...

Dear Peeps ,

Lama jugak la x updated blog nie. Macam biasa saya nya weekend dipenuhi dengan open house dari utara ke selatan.Fuyooo... penat oooo almost sebulan la x berehat asyik berjalan-jalan keluar dan melawat. Zaman sekarang nak jumpa orangnya time hari raya jer.. Hari biasa sangat jarang untuk ada aktiviti melawat nie.

Saya nak share and nak cerita experience saya beropen house di Tanjung Karang. Picture describe thousand words.So tak boleh nak cerita lagi pasal tue.Gambar dalam Tab Cik El. Kena tunggu bila dah jumpa baru boleh nak updated.Tapi memang terbaik la...Dari seberat berat makanan sehingga ke ringan2 makanan semua nya ada.Memang meriah......

Pavlova saya mendapat sambutan selepas majlis Hari Raya office last week. Kali nie pavlova saya di request oleh member2 jugak la.Since diorg nak datang ke Rawang untuk berjalan-jalan maka saya buat lagi satu bijik pavlova. Nanti upload jugak kat sini. Memang dasarnya pavlova nie manis. Gula and egg white only .To complement the dish dia letak buah-buah yang masam seperti peach , strawberry , blueberry dan sebagainya. Tapi orang yang tak tahan manis macam saya .. Memang gagal , Makan yang  sebelah dalam lembut like marshmallow jer.


Bercerita tentang hari raya dan makan makan nie. Tak dilupakan perut yang semakin membuncit haishhhhhhh... weekdays nie mulalah buat detox.. detox puasa dan makan makanan yang kurang diproses.. Ulam -ulaman salad dan sebagainya..Saya tengah mencuba detox Lemonade. Macam beyonce pernah buat. Tapi this time saya gantikan maple syrup dengan madu. Memang x sama tapi khasiat madu melebihi segalanya. Juga Green Tea yang mempunyai diuretic effect. Jangan lupa minum air banyak -banyak untuk flush semua toxin dalam badan..

Persiapan perkahwinan... Setakat nie masih dalam plan dan belum start apa-apa lagi since raya x de rehat2 nya.. Insyallah lepas raya all out untuk buat persiapan. Jangan ingat benda-benda kecil seperti Wishing Tree , Tag TQ , Sticker nampak seperti mudah dan murah sebenarnya ini ah yang akan incurred dalam kos hujung2 hari nanti.Benda2 simple nak tulis tak tertulis dalam nie. Persiapan saya menggunakan method reverse preparation maksudnya siapkan yang kecil-kecil then baru tumpukan untuk yang lebih besar. Kerana yang besar memerlukan ketelitian.

Celebration birthday Cik EL kali nie sangat simple tapi sangat meriah. Hanya makan-makan di uptown damansara hawkers. Tapi impact nya amat besar. Tungggu............ ini pun akan dikongsi bersama lepas nie.



Ok till then...Semuanya akan di updated selepas ini dan selepas bertemu gambarnya.

p.s : Credit to Pakcik Google



Comments

Popular Posts