Ramadhan 26 , Saya berminat dengan soalan anda.....

Hye Peeps ,


Alhamdulillah , Ramdhan 26 ... Berjaya lagi meneruskan syariatnya .


Raya dah nak dekat..
So one of my friend call saja bertanya kan khabar.. Borak punya borak tiba-tiba terkeluar satu soalan
“ owh this year u last la ber hari raya single.. ?
“ a’aah la.. sebab tue kena celebrate raya betul2 this year”

dalam hati hampeh betul. Mengingatkan I pada benda yang buat I sayu…

Anyway , dia ikhlas bertanya .. no heart feeling  Cuma aku jer yang terlebih feeling plak. Dan dan tue la teringat alamak next year raya nak kena fikir baju untuk berdua .. Haishhhhhh….. banyak benda nak citer mahu jadi hikayat seribu satu malam.
Sempat lagi my fren tue cover line… 
“perempuan nie kenapa yer.. think too much .. “

Pertanyaan tue I nak jawab kat sini.…

 Dah memang perempuan dilahirkan untuk menjadi seorang yang suka berfikir dan  details. Dari semua segi. Supaya dia lebih bersedia untuk sebarang kemungkinan. Dan perempuan diciptakan sebegitu rupa kerana dia perlu menguruskan anak-anak dan urusan rumah tangga. Benda yang sebenarnya nampak simple tapi amat remeh untuk dilakukan…
Dalam konteks berumah tangga sebenarnya  untuk hidup berdua ke akhir hayat yang kita tak tahu warna  sebenar  bakal suami  even dah kenal lama. Memang memerlukan pemikiran yang kritis , tanpa terlalu emosional dan rasional.
Yang paling utama tanggung jawab sebagai ISTERI tue mampu kah nak pikul?? Haaa.. itu la sebabnya kena fikir dan cuba mengadaptasi kan diri dengan tanggungjawab baru dan orang lama yang baru.

Anyway, persoalan yang memberi penuh makna… Membuatkan saya makin laju berfikir. Adehhhh la dalam keadaan skrang nie memang la apa-apa pun berfikir. Sikit –skit nak fikir.

Ok la till then..

p.s : to my friend  all the best to you and good luck in whatever u do. Thanks for the reminder.





Comments

Popular Posts