Bila berada di kampung halaman

AS salam ,

Ramadhan 28 , sekejap jer lagi nak sambut Hari Raya.Bersiaran lansung dari kampung halaman Permatang Langsat , Pulau Pinang.

Cheewah , happy gila dah sampai sini. Perjalanan saya bermula pada 27hb August 2001 , jam 3 pagi. Mengantuk jangan cerita la ... tapi saya dan adik bergilir-gilir memandu. Ini kerana nak elakkan jam yang dahsyat. Kami x sanggup nak redah jem seperti kebiasaannya cuti2 perayaan, Tapi jam 3 pagi pun sama jer kereta banyak tapi x de la sesak. Dek kerana nak balik time tue kami dah buat persediaan mental dan fizikal. Kami dah tido awal before that. Sebelum memulakan perjalanan. Segar dah masa tue.

Google la  mana lagi..


Tidak dilupakan Cik El turut membekalkan kami dengan 4 tin Pearl Kacip Faimah untuk memastikan kami berjaga sepanjang perjalanan. Siapa yang selalu memandu dan travel seperti saya pasti akan ada spare minuman tenaga nie.  1 tin boleh membuatkan saya segar 4 jam untuk sampai ke kampung.. Kalau travel pun sama. Alamak over plak nie bukan promote just nak share dengan all ladies yang kat luar.

Sampai kampung tepat jam 7 pagi dengan selamatnya. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar kecuali hujan lebat di pagi hari.Haaa Sabtu semalam kejadian tidur nya jangan cerita la... Kami berdua tido secara marathon . Bermula pukul 10 pagi sehingga la jam 7 ptg. Since this time adik saya yang memandu ( memang la dia memandu dah kereta dia kan.. hee). Dia lagi dahsyat tido nya.Bangun tolong2 apa yang patut kat dapur dan berbuka puasa.

Semalam kami sempat bertarawikh di Masjid kat kampung . Aiseyyyy.... malas nak cakap saf wanita tingal 1 saf setengah jer.. Heeee ... orang dah semangat nak raya nie..

Apa pun best dah sampai kat kampung.

To diluar sana .. selamat hari raya maaf zahir dan batin.semoga perjalanan anda lancar dan selamat sampai.




Comments

Popular Posts