Monday, August 8, 2011

Bersediakah aku ??

Hye Peeps ,



Salam ramadhan...lama x berbicara di sni..mood kureng x tahu kenapa.Minggu lepas balik kampung. Sempat la berpuasa di rumah.Selalunya di rumah mama akan bangun awal dan siapkan lauk pauk untuk makan. Bila dh hampir siap mama kejut dan keje saya hanya lah sediakan pinggan dan sendukkan nasi ke dalam pinggan.Itu lah rutin setiap kali kami adik beradik balik berpuasa di rumah mama.

Satu pagi tue saya bangun awal masak kan lauk dan semua untuk bersahur. Ishhhhh x gagah rasanya nak buat hari-hari .Baru sekali kena prepare... dah rasa macam-macam. Insyallah jika tiada aral melintang tahun depan saya akan bersahur bersama "suami"...

Aishhhhhh.... bersediakah aku nie? 
Nak bangun 4 pagi nak siapkan lauk pauk.
Nak kena bangun hidangkan semua dan kejut kan "suami"
Boleh ker tanggungjawab terlaksana.. 

Haa... mcm tue la persoalan dalam fikiran sekarang. Yelah nak menjaga anak orang .. Yang dah kebiasaannya dia ada ibu yang boleh siapkan semua. Ini mengharapkan "isteri" yang bersahur sendiri pun gagal. Sendiri bersahur bangun minum air makan kurma haaa tido balik. '

Risau risau risau....

Macam mana pengalaman korang ? Jom la kongsikan di sini. Mudah-mudahan boleh buat panduan.





4 comments:

Zainatul Emelia said...

tak yah risau... tiba masanya, automatic pandai... ;)

nuhaz said...

aah darling..zla stuju ngn zainatul..dun worry mula2 myb kekok tp lama2 okla..sepakat mmbawa berkat ;)

mafuza said...

akak, girl baru kawen. tp ape yg gal rasa, excited sangat nk sediakan tau. entah la. mcm poyo. tp tu lah hakikat. think +ve tau!

Fiza Amran said...

zainatul : ya ka.. are u sure?? heee.. aminnn mudah -mudahan aku boleh
nuhaz: haaa.. tang sepakat membawa berkat tue la..hopefully everything will be fine.. thanks
gurl : ok akak terima gurl nya advice always be positive