Weding Favors/Cenderahati Mana satu pilihan ???


Halo hallo hallo ..

I’m back… wedding favors ataupun cendera hati .. apa pilihan anda .Masa kini banyak pilihan dan banyak jenis juga cenderehati yang boleh diberikan pada tetamu.Zaman mak mak kita dulu sangat simple. Sebiji telur rebus di bungkus dengan kertas kilat shining2 yang di potong mengikut bentuk bunga dan di stapler. Atau pun pada sapa yg berseni setiap bunjut untuk telur di kait dengan benang bulu beraneka warna.Tak kurang juga yang bungkus telur dalam tisu pun ada. Tapi majlis tetap meriah bukan !
Zaman sekarang dari Q-Dip ker Kristal ker stoking dan bermacam-macam lagi pilih jer mana nak.. siap duit tadaaa…..dapat la apa yang nak bukan… Persoalan nya  kat sini . Mana yang lebih jimat dan berbaloi?
Tak kurang juga bermacam-macam jenis bekas kaca dan Kristal serta porselin boleh dijadikan cenderahati hiasan minima untul bekas yang cantik. Acapkali kiya nampak bekar kotak comel silver , gelas kaca berhias serta trend terkini gaya klasik  English dengan beri cawan, mug atau gelas.
Kotak –kotakberhias rien juga menarik unutk dijadikan hadiah.
Tapi bagi saya mempunyai persepsi yang berbeza bila mana saya merasakan dengan memberikan makanan yang simple dan evergreen lebih menarik dan tidak membazir.Kerana tetamu boleh pulang dan sebagai kudapan ringan ketika di rumah atau di dalam kereta kala berpergian jauh atau pun tersangkut jam ketika pulang dari kenduri anda.
Kenapa saya merasa begitu sebabnya saya tidak pernah menyimpan cenderahati yang saya dpt lebihdr 6 bulan .Biasanya saya beri pada pengumpul cenderahati kenduri . sebabnya bila lama disimpan semakin banyak habuk terlekat dan berkumpul di sana.

So majlis sana nanti insyallah tiada cendrahati yang bukn –bukan cumanya boleh di makan. Beri orang makan lebih banyak rezeki yang masuk.Antara favors yang saya mungkin beri pada wedding saya nanti ialah :

  1. Sebiji buah epal fuji yang bersaiz L
  2. 2 peket Strawberry Tea / Herbal Tea/Nomal Tea – sepeket teh boleh mengeratkan hubungan kekeluargann bila tetamu menggunakan hadiah the anda untuk hidangan sekeluarga seramai 5 orang. ( Bangga x dapat membuat jariah sebegini)
  3. Mug / Gelas – Barangan ini boleh diguna pakai semula untuk seluruh isi rumah.Niat kan anda sedekah semua orang guna anda dapat pahala ( * maaf kan saya kalau salah)
  4. Sebotol jam manis – Boleh dimakan dengan roti yang pasti tetamu akan medokan rumah tangga anda semanis jam.
  5. Semangkuk kecil buah-buahan campuran cth : prun , kurma , apricot , kiwi – lebih variety dan penuh kelainan.Cuma ikat kan thank you tag dgn riben comel.













P/S : mcm bia credit to pakcik google but one day saya akan list kan link2 yang menarik perhatian ,

LIVE.LIFE.ENJOY

Comments

salam akk suka kat gift yg pic atas tu ada jugak ider nak kasi biskut butang masuk dlm mould agar-agar kemudian bungkus gan net...yg lilin n gula2 dlm glas tinggi tu pin cun gak....
Fiza Amran said…
@shiela : kan akak... saya suka yang tue sweeet and simple ....
Anonymous said…
utk jemputan biasa - telur rebus. Fiza bole tempah kotak yg bole print nama skali. Utk pihak lelaki sudah tentu kelainan sikit

Popular Posts