PERANGAI/TABIAT /SAKIT AKAN BERTUKAR TO EACH OTHER BILA SELEPAS BERTUNANG?

To all B2B perkara nie benar bukan tipu.Pernah tak dengar  kenyataan di atas. Masa mula- mula tuning . Immediately after bertunang  4 bulan lepas ada friend of us cakap .
“orang kata bila bertunang automatic perangai atau sifat masing-masing akan bertukar to each other”
Saya Tanya kawan tue betul ker?? Ker auta jer kot sambil ketawa …… so hidup diteruskan seperti biasa.

BEFORE
Pada hari biasanya  Cik El ada allergic to seafood . Seafood pun udang and ketam. Apa jadi bila makan? . Bila Cik El makan dia akan allergic symptom seperti demam , hidung tersumbat , tekak terasa x selesa  dan bersin tak berhenti-henti. Kenapa dia mcm tue? Sebab memamng dah nature dia macam tue dari kecik. Even makan nasi or mee goreng yang letak udang pun dia akan tetap kena symptom di atas.
Untuk saya perkara yang paling ketara ialah saya sangat sensitive.Hahahahaha standard la perempuan kan. Sikit-sikit nak merajuk. Sikit –sikit nak merajuk.

AFTER
Sekarang apa yang berlaku ialah bila saya makan seafood sama jennisseperti Cik El makan. Automatic saya akan mendapat symptom  yang melanda Cik EL bila dia makan seafood. Yang bestnya pulak CIk Ek dengan selambanya makan nasi goreng ada daging dan udang dan x terkena apa2 simptom biasa yang dia pernah kena.Cuma nak makan udang seketul tue jer dia x berani lagi . Tapi ada hati nak cuba.
Merajuk…………. Hmmmm sekarang nie Cik El ler yang sikit-sikit nak merajuk.Saya pulak hati tegar jer rikeks mcm x de benda berlaku.

Kebetulan atau ketetapan itu lah yang terjadi antara kami. Mungkin allah tue maha mengetahu untuk memberi peluang pada kedua-dua belah pihak untuk lebih memamami each other untuk kedua-dua belah pihak merasakan apa yang di rasa.So in future kita akan hidup dengan lebih harmoni.



Comments

Popular Posts