Tua kah Aku ?????

Salam Keceriaan ,


Hari nie Jumaat , Isnin , Monday blues . Jumaat  mood TGIF.. Hehehehe lumrah manusia. Saya sekarang dalam mood TGIF. Ada beberapa perkara bermain dalam fikiran saya sejak kebelakangan ini. Pernah tak korang rasa seperti apa yang saya rasa. INsyalllah  dan Alhamdulillah lagi Sebulan genap umur saya 30 tahun… Dan masuk 3- series dah… Kalau comparison dengan kereta BMW 3- series tue kira hebat jugak la… Tapi kalau orang 3-series ish.. ish.. ish…. Dah tua rupanya.Sehebat mana anda pada masa ini adalah atas diri  sendiri dan pilihan untuk masa hadapan. Untuk lelaki masih steady kalau masih single. Kalau perempuan seperti biasa la tipikal orang kita,. Ehh.. dah 30 tahun !!!!! x kahwin lagi ????? haaaa….. faham –faham ajer la.
Isu nie untuk wanita bekerja berumur 30 tahun yang tidak berkahwin lagi.. Welll … it’s ok enjoy ur life.being single is better than having partner to trouble your life forever. Plus women now days dah independent. Tak perlu berfikiran  kolot. Seperti
 “ ala … susah la x kahwin sapa yang nak tolong angakat barang-barang berat , siapa yang nak jadi plumber nanti , saper yang nak tolong repair kereta I nanti ??”

Well come on ladies… saya bercakap terus terang kat sini don’t expect too much from a man. Ada sesetengah tue kita sangka mampu nak buat perkara2 LELAKI seperti kat atas. Hakikatnya , hampehhh… x boleh nak diharapkan pun… Tukar tombol pintu pun belum tentu lepas , nak betul kan paip bocor??? Ala abis2
 “ u call la plumber?”
padahal benda mcm tue amat simple x perlu nak buang duit ke plumber pun. Ataupun lebih menyakitkan hati di suruh buat .
“ Nanti –nanti lah ye.. bila free I buat “
Ye .. bila freee… tapi air menitik keluar tak free bang oiiiiiii….Lantaran itu lah kebanyakan wanita masih x feel apa2 bila umur dah masuk 3-series and tak kahwin lagi.
Maaf lah lelaki di luar sana bukan semua yang macam nie cume segelintir . bak kata pepatah kerana nila setitik rosak susu sebelanga… Ada juga lelaki yang saya memang tabik spring . Semua keje penyelengaraan rumah buat sendiri. X perlu suruh pun hatta sampai kerja rumah isteri pun dia bantu.Mana nak cari lelaki yang berkualiti macam nie sekarang?  1 out of 100 pun susah nak jumpa.
To all ladies out there.. don’t worry be happy … sebab anda ada hak untuk diri anda sendiri anda tak perlu orang lain untuk buat judgement siapakah anda. Berkahwin atau tidak itu bukan pilihan kita.Itu kerja yang ESA.. Kita hanya mampu berikthiar untuk mendapat perkenan nya.
To all kepochi kepohci yang ada .. x perlu nak kepoh kenapa wanita tue x kahwin even umur dah banyak kerana itu bukan kehendak mereka. Manusia dilahirkan berpasang –pasangan dan mereka semua punya perasaan  untuk hidup berdua. Tapi siapakah anda nak buat judgement ke atas mereka ini. Kerana kalau anda sendiri dah berkahwin pun belum tentu anda bahagia. Belum tentu anda berpuas hati dengan apa yang anda ada. Please la open your mind… masing-masing dah ada ketentuanya.
Akhir kata bagi saya age is just a number. Berapa pun angka umur tidak menjadi isu. Yang menjadi perbandingan sejauh mana pencapaian saya dalam hidup. Sejauh mana saya dah berjaya merancang dalam hidup saya untuk masa hadapan.Bonus untuk saya bila sampai serunya . Yang pasti bila tiba waktu ini cara saya berfikir turut berubah. Mungkin saya semakin matang untuk melalui hidup ini.

p/s : Unexplain feeling sekarang sejak nak masuk 3-series nie.bila rasa nak revamp cara berpakaian , cara bercakap dan cara menghadapi situasi dan manusia sukar. Saya baru selesai revamp wardrobe untuk pakaian yang lebih professional ke pejabat dan appropriate kasut. Tua kah aku?

LIVE.LIFE.ENJOY





Comments

nuhaz said…
enjoy ur life darling..kita dh semakin matang..huhu (xmau ckp tua tuu)..
Fiza Amran said…
dear betul2.. dah matang bukan dah tua...

Popular Posts