Aisle Decoration-some idea

Masih ingat entry saya yang lepas. Saya bercerita tentang persiapan perkahwinan yang semakin mahal. Bila keadaan menjadi begitu kita kena kreatif. Selalunya bila kita berada dalam keadaan desperate otak akan ligat berfikir untuk buat apa yang patut untuk survive.

Saya insyallah akan berkahwin di dewan maka bila bercakap mengenai dewan  antaranya ialah aisle atau pun lorong karpet merah ( maafkan saya kalau salah yer... suka hati jer nak tulis apa kan .. hahaahha).Antara sebab pakej dewan mahal ialah kita memerlukan red carpet  dan flower stand untuk menghiasi lorong untuk anda berjalan kelak. Sebabnya saya dah tanya untuk red carpet sewa RM100, Flower stand sahaja RM200. Kalau di opt kan dari list benda2 nie mungkin harga pakej boleh turun.Dan spend less for all this.Jangan lupa juga untuk saya . saya suka kan DIY .. untuk menguji kreativiti sendiri dan juga kepuasan bila dapat deco ur own wedding.

Untuk majlis saya , saya ada 2 idea buat masa nie :

1. Buat sendri flower stand guna kayu kayu yang balance renovate rumah kat kampung. ( heheheehhe banyak oooo mama saya suka simpan kayu baik buat stand dr biar semak ). Sebabnya saya ada 2 adik yang belum berkahwin ..boleh recycle.
2. X perlu guna flower stand bagai guna kan sahaja pebbles stone, lantern , pasir , mentol or apa sahaja yang sesuai.

Tak diberi kata putus lagi. Masih dalam perkiraan mana nak pilih. Tapi apa pun kat bawah nie ada some idea untuk sapa2 yang berminat.






LIVE.LIFE.ENJOY

p/s : picture credit to en. goggle

Comments

safiyyah osman said…
suka yang last sekali..smart:).tapi kalau kita nak buat better guna fake flower kan...klu guna flower real tue rasa rugi nya sbb buat pijak..huhuhuh
Fiza Amran said…
@safiyyah : good idea kan... plus fake boleh simpan and recycle... kalau yg betul mesti cepat layu....thanks for idea..
Lyena Vee said…
agree with piya. suke yang last one! chaiyokk2!

Popular Posts