Kegusaran dan Keresahan ..Mimpi....

Salam Ramadhan ,

Alhamdulillah , syukur hari nie berjaya lagi sekali berpuasa di bulan Ramadhan.Last week saya mendapat sms dari adik bongsu yang belajar di Alor Setar.

" Kakak , adik mimpi gigi geraham adik luruh la.. Apa maksud nya ?"
"Haaaaaahh..... pukul berapa mimpi ?"
" 12.30 pm"

Selepas tue aku termenung sendiri...... hmmmmm.................Nie lah nama nya mimpi disiang hari.Tapi dalam sedar x sedar perkara tue mebuatkan saya x senang hati .Kata orang tua : mimpi gigi luruh sebelah atas maksudnya ada orang yang lebih tua dari kita nak dapat kemalangan/petanda x elok .Tapi sejauh mana kebetulan atau kepastian nya memang tak pasti.

Apakah petanda nya saya hanya mampu berdoa semoga kami seisi keluarga dilindungi oleh Allah.Kerana setiap dari kami belum bersedia untuk menghadapi nya.Secara tak lansung jugak membuatkan saya nie terlalu berhati-hati dalam setiap keputusan yang bakal diambil... Oh i hate this feeling.....

Sehinggakan nak balik kampung pun jadi kecoh pasal terfikir mimpi my sister:

~ balik naik bas bahaya puasa and raya nie selalu banyak accident ~
~balik naik flight pun bahaya jugak cuaca x berapa elok skrang nie~
~balik naik keretapi pun risau gak lambat and hujan track keretapi licin~

Tapi hakikat sebenarnya ialah pantang maut sebelum ajal kan.. Mudah-mudahan mendapat perlindungan dari Allah S.W.T.

Mimpi nie mainan tido.. tapi yang pelik nya bulan2 puasa nie banyak lak saya mimpi dari mimpi nampak perempuan mengandung sehinggalah mimpi orang datang nak mintak senduk.. Haaaa .. kita yang tak ariff nie x tahu apa maksudnya...
Bila difikirkan balik x perlu nak bergantung harap dan percaya pada mimpi sebab mimpi petanda dari Allah hanya untuk orang yang benar2 beriman dengan nya.
            
 LIVE.LIFE.ENJOY

Comments

Popular Posts